Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:16

پیتزا گوجه‌فرنگی و لوبیا سفید

پیتزا گوجه‌فرنگی و لوبیا سفید

shooroshirin1

0 0

سخت

6 نفر

مواد مورد نیاز

خمیر پیتزا 500 گرم

 

پوره‌ لوبیا سفید 250 گرم (1 پیمانه)

 

پنیر پارمسان رنده كرده 4 قاشق سوپخوری

 

گوجه‌فرنگی حلقه‌ای خرد كرده  6 عدد

 

پیازچه‌ خرد كرده 2 ساقه

 

پودر فلفل قرمز یك‌دوم قاشق چایخوری

 

تحریریه ماهنامه آشپزباشی –  نفیسه قنبری

 

فر را با دمای 240 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و پنجره‌ فر را در پائین‌ترین قسمت قرار دهید. آن‌گاه كف دو سینی فر را با آرد ذرت بپوشانید. خمیر پیتزا را نصف كنید و هر قسمت را روی سطح آرد پاشیده، به قطر 24 سانتمیتر پهن كنید و در سینی روی آرد ذرت قرار دهید.

سپس روی خمیرها چنگال بزنید و 5-6 دقیقه، در فر بپزید تا طلائی‌رنگ شود.  

حالا پوره‌ لوبیا سفید را روی هر دو خمیربمالید و یك قاشق سوپخوری از پنیر پارمسان را روی هر پیتزا بپاشید. اكنون گوجه‌ فرنگی‌ها را نیز رویش بچینید و پیازچه، باقیمانده‌ پنیر پارمسان و پودر فلفل قرمز را روی هر دو پیتزا بپاشید. روی پیتزا اندكی روغن زیتون بریزید و حدود 5 دقیقه‌ دیگر در فر بپزید.

یادآوری 1: برای تهیه‌ خمیر پیتزا؛ 300 گرم آرد، دو و یك‌چهارم قاشق چایخوری پودر مایه خمیر، یك قاشق چایخوری نمك و یك‌دوم قاشق چایخوری شكر را در كاسه‌ دستگاه غذاساز بریزید و مخلوط كنید.

 آن‌گاه یك قاشق چایخوری روغن زیتون و سه‌چهارم پیمانه آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت گرم كنید و آن را كم‌كم درون مخلوط آرد بریزید و هم بزنید. دستگاه را روشن نگه دارید تا خمیر مناسب و یكدستی حاصل شود.

چنانچه خمیر خشك بود، یك تا دو قاشق سوپخوری آب گرم به آن بیفزائید و مخلوط كنید. حالا خمیر را در كاسه‌ چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و 10-15 دقیقه كنار بگذارید تا خمیر ور بیاید و آماده‌ مصرف شود.

یادآوری 2: برای تهیه‌ پوره‌ لوبیا سفید؛ سه‌چهارم پیمانه آب و یك حبه سیر دو نیم كرده را در قابلمه‌ مناسبی بریزید و روی اجاق بجوشانید. آن‌گاه 450 گرم لوبیا سفید پخته را به آن بیفزائید و پس از چند جوش، در صافی بریزید. یك‌چهارم پیمانه از آب آن را نگه دارید و لوبیا و سیر را پوره كنید.

سپس یك قاشق چایخوری روغن زیتون و به مقدار كافی از باقیمانده‌ آب لوبیا را به آن بیفزائید تا خمیر نرمی حاصل شود. اكنون یك‌‌دوم قاشق چایخوری مریم‌گلی آسیاب‌كرده به پوره‌ لوبیا بیفزائید و نمك و فلفل بزنید.

 

برچسب ها: پیتزاآشپزی با لوبیاپیتزا با لوبیاپیتزا گوجه فرنگیانواع پیتزاپیتزا با گوجه تعداد بازديد: 1344 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است