Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:51

دی لایت Turkish delight | طرز تهیه دی لایت | انواع دی لایت

دی لایت Turkish delight | طرز تهیه دی لایت | انواع دی لایت

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

شكر دانه ریز 375 گرم

آبلیمو از یك لیمو

پودر ژلاتین 25 گرم

آرد ذرت 100 گرم

پودر شكر 25 گرم

اسانس دلخواه 2-3 قاشق چایخوری

رنگ ژله‌ای دلخواه به میزان لازم

پسته در صورت دلخواه  50 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

شكر را همراه با آبلیمو و 300 میلی لیترآب (یك و یك چهارم پیمانه) در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شكر حل شود. آن‌گاه شربت را بجوشانید. حالا پودر ژلاتین را با 75 گرم از آرد ذرت و 200 میلی لیتر آب مخلوط كنید و داخل شربت بریزید. سپس آن را روی حرارت ملایم پیوسته هم بزنید تا مایه غلیظ شود (حدود 20 دقیقه).

اینك قالب مربعی را به اندازة 20 سانتیمتر، چرب كنید و آن را با سلفون بپوشانید. اكنون روی سلفون اندكی از مخلوط پودر شكر و آرد ذرت باقیمانده، بپاشید و قالب را تكان دهید تا اضافی پودر‌شكر از قالب خارج شود. آن‌گاه مایه را از روی حرارت بردارید و بگذارید اندكی در دمای محیط خنك شود.

سپس اسانس، رنگ و پسته را به آن بیفزائید و در قالب بریزید. حالا قالب را كنار بگذارید تا مایه كاملا ببندد و آمادة برش شود. قبل از برش، باقیماندة پودر شكر و آرد ذرت را رویش بریزید و به اندازة دلخواه برش بزنید.

 

برچسب ها: دی لایتمواد لازم دی لایتروش تهيه دی لایتآشپزي با دی لایتآموزش دی لایتانواع دی لایت تعداد بازديد: 7318 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين غذا چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است