Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 19:39

كیـك لیمو با تزئین گیپور | طرز تیهه کیک لیمو

كیـك لیمو با تزئین گیپور | طرز تیهه کیک لیمو

shooroshirin6

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم جهت پخت کیک لیمو:

 آرد 250 گرم

 

بیكینگ پودر یك و یك دوم قاشق چایخوری

 

نمك 1 پینچ

 

كره 125 گرم

 

شكر 150 گرم

 

تخم مرغ 3 عدد

 

وانیلین یك چهارم قاشق چایخوری

 

شیر 250 میلی لیتر (1 پیمانه)

 

پوست لیموی رنده كرده 1 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیه كرم لیمو:

 

آبلیموی تازه 125 میلی لیتر (یك دوم پیمانه)

 

پوست لیموی رنده كرده 1 قاشق سوپخوری

 

آرد ذرت 1 قاشق سوپخوری

 

كره 90 گرم

 

شكر 150 گرم

 

زرده تخم مرغ 4 عدد

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

جهت پخت کیک لیمو فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و دو قالب‌ را به قطر 20 سانتیمتر، چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر و نمك را با هم مخلوط و الك كنید.

سپس كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود و بعد تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید و مخلوط كنید. حالا وانیلین را درون مایه بریزید و مواد خشك را همراه با شیر، به‌طور یك در میان به مایه كیك بیفزائید.

اكنون پوست لیمو را نیز افزوده و مایه به‌دست آمده را در دو قالب بریزید و به مدت تقریبی 30 دقیقه، در فر بپزید. آن‌گاه كیك‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید و در این میان، كرم لیمو را فراهم نمائید.

اینك كیك‌ها را از قالب جدا كنید و هر یك را از ارتفاع، دو قسمت كنید. سپس بین لایه‌های كیك، كرم لیمو بمالید و آن‌ها را روی هم قرار دهید. حالا رو و اطراف كیك را با خامه فرم گرفته بپوشانید و كیك را دست كم 6 ساعت، در یخچال نگه دارید.

اكنون كیك را با خمیر فوندانت به رنگ دلخواهتان، بپوشانید و با گیپور خوراكی بیارائید.

روش تهیه كرم لیمو: آبلیمو، پوست لیمو و آرد ذرت را در ظرف مناسبی بریزید و هم بزنید تا آرد ذرت درآبلیمو حل شود. آن‌گاه كره و نیمی از شكر را به این مخلوط بیفزائید و ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید.

سپس كرم را پیوسته هم بزنید تا بجوشد. حالا آن را از روی حرارت بردارید. زرده‌های تخم‌مرغ را با باقیمانده شكر، با همزن دستی هم بزنید و كرم لیمو را كم‌كم به آن بیفزائید.

اكنون كرم را دوباره روی حرارت بگذارید و پیوسته هم بزنید تا غلیظ شود. اینك روی كرم را بپوشانید و بگذارید در دمای محیط،خنك شود. سپس كرم لیمو را به مدت تقریبی 3 ساعت، در یخچال نگه دارید تا كاملا سرد شود.

در صورت دلخواه می‌توانید كرم لیمو را با 200 گرم خامه فرم گرفته مخلوط كنید. 

 

 

برچسب ها: پخت کیکطرز تهیه کیکكیــــك لیمــو با تزئین گیپورکیک با تزئین گیپورکیک تزئینیگیپور خوراکیکیک لیموطرز تهیه کیک لیموآموزش پخت کیک تعداد بازديد: 3967 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است