Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 06:34

كرم هلو

كرم هلو

shooroshirin6

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

 پودر ژلاتین 7 گرم (حدود 2 قاشق چایخوری)

 

آب  هلو 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

شكر 60 گرم

 

آبلیموی تازه 2 قاشق سوپخوری

 

زرده‌ی تخم‌مرغ 2عدد

 

خامه‌ی شیرین شده 250 گرم

 

كمپوت هلو 200 گرم

 

آب هلو 4 قاشق سوپخوری

 

نان رولت یك عدد20×20 سانتیمتر

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

پودر ژلاتین را روی آب هلو (60میلی لیتر) بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. آن‌گاه شكر، آبلیمو و زرده‌ی ‌تخم‌مرغ‌ها را در كاسه‌ی مناسبی بریزید و روی بخار آب جوش با همزن برقی بزنید تا مایه‌ی صاف و یكدستی حاصل شود.

سپس كاسه را از روی حرارت بردارید و همچنان به همزدن ادامه دهید تا مایه خنك شود. حالا ژلاتین حلكرده را به مایه‌ی فراهم كرده بیفزائید و مخلوط كنید. اكنون خامه‌ی شیرین شده را قدری با همزن برقی بزنید تا سبك شود و فرم بگیرد.

حالا خامه راهمراه با هلوی خرد كرده به مایه‌ی تخم‌مرغی بیفزائید و به آرامی مخلوط كنید و آن را در قالب دسر به گنجایش تقریبی نیم لیتر و به قطر 15 سانتیمتر بریزید.

آن‌گاه نان رولت را به اندازه‌ی قطر قالب ببرید و با آب هلو مرطوب كنید و روی كرم بگذارید. سپس كرم را یك شب یا دست كم 3 ساعت در یخچال نگه دارید تا ببندد و آن را روی دیس زیبا و مناسبی برگردانید. اینك روی كرم را با میوه و برگ نعنا بیارائید.

یادآوری: برای تهیه‌ی نان رولت یك عدد زرده‌ی تخم‌مرغ را همراه با یك قاشق سوپخوری شكر و یك‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

آن‌گاه سفیده‌ی تخم‌مرغ را باهمزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. سپس زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ را به آرامی با هم مخلوط كنید و یك قاشق سوپخوری آرد به آن بیفزائید و به آرامی هم بزنید.

حالا مایه‌ی فراهم كرده را در سینی 20 × 30 سانتیمتری دارای كاغذ روغنی پهن كنید و به مدت تقریبی 8-10 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 220 درجه‌ی سانتیگراد بپزید. اكنون روی رولت را با سینی بپوشانید تا خشك نشود و پس از خنك شدن مصرف كنید.

 

برچسب ها: كرم هلوآموزش کرم هلوانواع کرمدسر با هلوشیرینی پزی با هلو تعداد بازديد: 1759 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟