Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:40

طرز تهیه کیک شکلات و عسل

طرز تهیه کیک شکلات و عسل

مدیر شور و شیرین

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

کیک شکلات و عسل | طرز تهیه کیک شکلات و عسل:

مواد لازم جهت پخت کیک شکلات و عسل

شكر قهوهای  100 گرم

كره  70 گرم

تخممرغ 1 عدد

عسل   2 قاشق سوپخوری

دوغ بینمك  60 میلیلیتر

آرد  150 گرم

بیكینگپودر   1 قاشق چایخوری

مخلوط ادویه*  2 قاشق چایخوری

شكلات سیاه خرد كرده  50 گرم

مواد لازم برای تهیهی كرم گاناش سفید:

خامه 100 گرم

شكلات سفید   180 گرم

* (دارچین، هل، زنجفیل و جوز هندی)

 

 

 

طرز تهیه کیک شکلات و عسل

برای تهیه این کیک شکلاتی، شكر و كره را در كاسهی كوچكی بریزید و با همزن برقی بزنید تا رنگ كره روشن شود. آنگاه تخممرغ و عسل را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس به طور یك در میان، مقداری دوغ و كمی از مخلوط مواد خشك-  كه شامل آرد، بیكینگپودر و ادویه است- به مایهی قبلی اضافه كنید تا همهی مواد لازم به مصرف برسد. اكنون شكلات را به مایهی كیك بیفزائید و آن را در داخل قالبی بیضی شكل به طول 28 سانتیمتر- كه كف آن را با كاغذ روغنی پوشاندهاید- بریزید. حالا روی مایه را صاف كنید و قالب را در فر (تاون) گرم شده با دمای 180 درجهی سانتیگراد، به مدت تقریبی 35 دقیقه قرار دهید تا كیك بپزد؛ به گونهای كه اگر خلال چوبی در کیک فرو بردید، چیزی از مایه کیک به آن نچسبد.

همچنین ببینید: خرید کتاب آموزش انواع کیک و شیرینی

بعد كیك را از قالب خارج كنید و روی پنجرهی سیمی خنك نمائید. اینك كیك را با كرم گاناش بپوشانید و در صورت دلخواه روی آن خمیر شكلاتی سفید پهن كنید و با برگهایی از خمیر شكلاتی شیری تزئین نمائید. اكنون كیك را در دیس زیبائی قرار دهید.

روش تهیهی كرم گاناش سفید برای این کیک شکلاتی:

خامه را درون ظرفی با كف نسبتاً ضخیم بریزید و روی اجاق بگذارید تا خامه گرم شود. آنگاه شكلات را بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا كرم صاف و یكدست شود. پس از خنك شدن، كرم قابل مصرف است.

برچسب ها: کیک شکلاتیآموزش کیکطرز تهیه کیکمواد لازم کیک شکلاتطرز تهیه کیک شکلاتیکیک شکلات و عسلطرز تهیه کیک عسلیدرست کردن کیک عسل تعداد بازديد: 1529 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است