Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:04

طرز تهیه چیز کیک زردآلو

طرز تهیه چیز کیک زردآلو

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد چیز کیک زردآلو

بیسكویت گندم كامل، آسیاب كرده  125 گرم

 

كره كم چرب  50 گرم

 

كمپوت زردآلو  یك قوطی 425 گرمی

 

پودر ژله پرتقال  50 گرم

 

آب جوش  60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

پنیر خامه‌ای  250 گرم

 

وانیل  یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

ماست كم چرب  75 میلی‌لیتر

 

بادام پرك برای تزئین  به میزان لازم

آشپزباشی

 طرز تهیه چیز کیک زردآلو

قالب كمربندی به قطر 18 سانتیمتر را چرب كنید، مخلوط بیسكویت و كره را كف قالب بریزید و خوب بفشارید و در یخچال نگه دارید. حالا كمپوت زردآلو را در صافی بریزید و آب آن را اندازه بگیرید كه باید معادل 150 میلی‌لیتر باشد.

چنانچه كم‌تر از این میزان بود، قدری آب به آن بیفزائید تا به اندازه لازم برسد. سپس پودر ژله را در آب جوش حل كنید و آن را به آب زردآلو بیفزائید.

حالا این مخلوط را روی حرارت قرار دهید و بجوشانید. بعد از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید تا خنك شود. اكنون 10 تا نیمه‌ زردآلو برای تزئین كنار بگذارید و بقیه را پوره كنید.

اینك پنیر خامه‌ای، پوره زردآلو، وانیل و ماست را با هم مخلوط سازید و اندكی با همزن برقی بزنید تا مایه، صاف و یكدست شود. سپس مخلوط ژله را نیز به آن بیفزائید.

اكنون مایه را درون قالب و روی بیسكویت بریزید و به مدت یك شب در یخچال بگذارید تا كیك كاملاً ببندد. حال آن را از قالب خارج كنید و روی ظرف مناسبی قرار دهید و با زردآلو و بادام تزئین نمائید.

 

برچسب ها: چیز کیکآموزش شیرینیچیز کیک زردآلوآشپزباشیروش تهیه چیز کیک زردآلوتهیه چیز کیک زردآلومواد لازم چیز کیک زردآلو تعداد بازديد: 2770 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است