Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:53

طرز تهیه کیک هندوانه | کیک هندوانه

طرز تهیه کیک هندوانه | کیک هندوانه

مدیر شور و شیرین

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

طرز تهیه کیک هندوانه | کیک هندوانه

 مواد لازم جهت تهیه کیک هندوانه:

تخممرغ  6 عدد

شكر 200 گرم

آبجوش 2 قاشق سوپخوری

نمك یك پینچ

وانیل یكچهارم قاشق چایخوری

كرهی نرم 90 گرم

آرد 150 گرم

بیكینگپودر یك چهارم قاشق چایخوری

هندوانه یك كیلوگرم

آب هندوانه 500 میلیلیتر (دو پیمانه)

پودر ژلاتین 6 قاشق چایخوری

آب یك سوم پیمانه

خامه‌ی فرم گرفته 250 گرم

 

طرز تهیه کیک هندوانه

برای تهیه کیک هندوانه، زردههای تخممرغ، 150 گرم از شكر و آب جوش را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا مایه غلیظ و رنگ آن روشن شود. سپس نمك، وانیل و كره را بیفزائید و به همزدن ادامه دهید. سفیدههای تخم مرغ را با همزن برقی، در ظرفی جداگانه بزنید و به تدریج باقیماندهی شكر را اضافه كنید. اكنون آرد و بیكینگپودر را با هم الك كنید. حالا زردهها و سفیدههای زده شده را به آرامی با هم مخلوط كنید و آرد و بیكینگپودر را به مایه بیفزائید.

همچنین ببینید: خرید کتاب آموزش انواع کیک و شیرینی

دقت كنید در طی پخت کیک هندوانه حجم مایه از بین نرود. مایه را در قالبی كمربندی به قطر 24 سانتیمتر كه كف و اطراف آن را چرب كردهاید؛ بریزید و در فر گرم شده با دمای 180 درجهی سانتیگراد به مدت تقریبی 30 دقیقه بپزید. پس از بیرون آوردن کیک هندوانه از فر آن را روی پنجرهی سیمی قرار دهید تا خنك شود. آنگاه كیك را از قالب خارج كنید و بگذارید كاملا خنك شود، قالب را بشوئید و خشك كنید و دوباره كیك را در قالب قرار دهید. با قاشق مخصوص (نیم كرهای شكل) توپهایی از هندوانه ببرید و كنار بگذارید. پودر ژلاتین را روی آب بپاشید و پس از چند دقیقه ظرف را روی حرارت بخار آب جوش بگذارید تا ژلاتین كاملا حل شود.

پس از آن از روی حرارت بردارید و بعد از خنك شدن به آب هندوانه بیفزائید و به تدریج آن را به خامهی فرم گرفته اضافه و مخلوط كنید تا مایهی صاف و یكدستی حاصل شود. هندوانههای توپی شكل را روی كیك درون قالب بچینید و هنگامی كه مایهی ژلاتینی به غلظتی مانند سفیدهی تخممرغ رسید، آن را روی هندوانههای چیده شده روی كیك بریزید، روی قالب را با كاغذ آلومینیومی بپوشانید و به مدت حداقل 6 ساعت یا یك شب در یخچال نگهدارید تا كرم كاملا ببندد. هنگام مصرف اطراف کیک هندوانه را به كمك پالتی مرطوب آزاد كنید و كمربند قالب را باز نمایید و آن را روی دیس مخصوص پذیرایی بگذارید.

یادآوری 1: از هندوانهی قرمز و شیرین برای تهیه کیک هندوانه استفاده كنید.

یادآوری 2: میتوانید كیك هندوانه را به عنوان دسر مصرف نمائید.

یادآوری3: در صورت تمایل اطراف كیك را با زرورقهای شكلاتی تزئین كنید.

برچسب ها: کیک هندوانهآموزش کیکپخت کیکطرز تهیه کیکطرز تهیه کیک هندوانهآموزش کیک هندوانهدرست کردن کیک هندوانهمواد لازم کیک هندوانه تعداد بازديد: 1528 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است