Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:53

طرز تهیه کیک پرتقال

طرز تهیه کیک پرتقال

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک پرتقال

 

شكر 180 گرم

 

وانیلین  یك‌هشتم قاشق چایخوری

 

پوست پرتقال رنده كرده 1 قاشق چایخوری

 

روغن مایع یك‌سوم پیمانه (80 میلی‌لیتر)

 

آب پرتقال سه‌چهارم پیمانه (180 میلی‌لیتر)

 

آرد 300 گرم

 

بیكینیگ‌پودر 2 قاشق چایخوری

 

آشپزباشی- شهین کبیری

 طرز تهیه کیک پرتقال

ابتدا تخم‌مرغ‌ها، شكر و وانیلین را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كاملاً غلیظ و كرم‌رنگ شود. آن‌گاه پوست پرتقال، روغن و آب پرتقال را بیفزائید و پس از كمی مخلوط كردن، آرد و بیكینیگ‌پودر الك كرده را در دو نوبت به مایه اضافه كنید و به آرامی مخلوط نمائید.

حالا مایه را در قالب چربكرده‌ای به قطر 20 سانتیمتر بریزید. سپس به دستگاه پیش گرمایش دهید و پایه فلزی كوتاه را در دستگاه بگذارید. اكنون قالب را روی آن قرار دهید و دكمه كانوكشن را روی 240 درجه سانتیگراد تنظیم كنید و كیك را به مدت 16 تا 17 دقیقه بپزید.

در صورت نداشتن كانوكشن، از تركیب مایكروویو 40 و گریل استفاده كنید و كیك را به مدت 16 دقیقه بپزید. چنانچه از مایكروویو استفاده می‌نمائید، می‌باید قالب كیك مناسب دستگاه باشد.

 

برچسب ها: کیکآموزش کیکآشپزباشیشهین کبیریطرز تهیه کیک پرتقالدرست کردن کیک پرتقالكیك پرتقالمواد لازم كیك پرتقالروش تهیه كیك پرتقال تعداد بازديد: 1826 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است