Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 22:48

طرز تهیه کیک شطرنجی

طرز تهیه کیک شطرنجی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک شطرنجی

تخم‌مرغ 6 عدد

 

شكر 150 گرم

 

وانیلین یك چهارم قاشق چایخوری

 

آب جوش دو قاشق سوپخوری

 

آرد 100 گرم

 

پودر كاكائو 50 گرم

 

نمك یك چهارم قاشق چایخوری

 

بیكینگ پودر یك چهارم قاشق چایخوری

 

خامه فرم گرفته در حدود 600 گرم

آشپزباشی

طرز تهیه کیک شطرنجی

فر (تاون) را با دمای 180 درجه سانتیگراد، گرم كنید و كف قالب عمیقی به قطر 20 سانتیمتر را با كاغذ روغنی بپوشانید. حالا زرده‌های تخم‌مرغ و نیمی از شكر، وانیلین و آب جوش را، با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه در كاسه دیگری، سفیده‌های تخم‌مرغ را نیز با همزن برقی بزنید تا كاملاً فرم بگیرد و به تدریج باقیمانده شكر را به آن بیفزائید.

سپس زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را به آرامی با یكدیگر مخلوط كنید تا از حجم آن‌ها كاسته نشود. اینك مخلوط آرد، پودر كاكائو، نمك و بیكینگ پودر را در كاسه‌ای الك كنید و آن را به مایه بیفزائید و مخلوط سازید. اكنون مایه به دست آمده را درون قالب بریزید و به مدت تقریبی 45 دقیقه، یا تا زمانی كه جای انگشت دست روی آن باقی نماند و به حالت اولیه برگردد، بپزید.

بعد صبر كنید، كیك در قالب خنك شود. حالا كیك را از ارتفاع به سه قسمت مساوی ببرید و دوتای آن را به چهار حلقه در اندازه‌های 4 و 8 و 12و 16 تقسیم كنید و ببرید. اكنون لایه برش نخورده را روی دیس تخت زیبائی بگذارید و حلقه‌های كیك را، با فاصله از یكدیگر، روی لایه اول كیك قرار دهید.

آن‌گاه فضای خالی بین حلقه‌ها را با خامه فرم گرفته پر كنید و در لایه بعدی، برعكس لایه قبلی عمل كنید؛ به گونه‌ای كه حلقه‌‌های كیك روی خامه قرار گیرند. در لایه آخر، مانند لایه اول عمل كنید و در پایان، اطراف و روی كیك را با خامه فرم گرفته بپوشانید.

سپس اطراف كیك را با خرده‌های شكلات تزئین نمائید. اكنون كیك را در یخچال قرار دهید تا پس از 6 ساعت آماده مصرف شود.

 

برچسب ها: کیکآموزش شیرینیآشپزباشیكیك شطرنجیمواد لازم كیك شطرنجیتهیه كیك شطرنجیروش تهیه كیك شطرنجیآموزش كیك شطرنجیطرز تهیه کیک شطرنجی تعداد بازديد: 2718 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است