Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:31

كراسان پنیر و سبزی

كراسان پنیر و سبزی

shooroshirin6

0 0

آسان

16 نفر

مواد مورد نیاز

 آرد نان 500  گرم

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

پودر مایه خمیر 8 گرم (2 قاشق چایخوری)

 

شكر 1 قاشق چایخوری

 

آب ولرم 285 میلی‌لیتر ( 1 پیمانه + 2 قاشق سوپخوری)

 

كره آبكرده 30 گرم

 

پنیر چدار یا گودا (رنده كرده) 125 گرم

 

سبزی معطر خرد كرده 2 قاشق سوپخوری

 

( ریحان، جعفری، گشنیز ونعنا)

 

مواد لازم برای روی كراسان:

 

تخم‌مرغ همزده 1 عدد

 

آب 1 قاشق چایخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

آرد و نمك را در كاسه مناسبی الك كنید و كنار بگذارید. مایه خمیر، شكر و یك‌چهارم پیمانه از آب ولرم را در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه كنار بگذارید تا مایه خمیر، فعال شود و حباب‌هائی روی آن بوجود آید.

آن‌گاه مایه خمیر و باقیمانده آب را درون آرد بریزید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید تا صاف و یكدست شود. حالا آن را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و صبر كنید تا حجم خمیر دوبرابر شود (حدود نیم ساعت).

اكنون خمیر را دو قسمت كنید و هر قسمت را روی سطح آرد پاشیده، به قطر تقریبی 23 سانتیمتر باز نمائید. روی خمیرها، كره بمالید و پنیر و سبزی بپاشید. سپس هر كدام را به هشت مثلث مساوی ببرید و هر مثلث را از طرف قائده آن رول كنید.

حالا رول‌های فراهم كرده را با فاصله از یكدیگر، در سینی چربكرده بچینید، روی سینی را بپوشانید و نیم ساعت كنار بگذارید تا حجم خمیر افزایش پیدا كند.

اكنون روی رول‌ها، مخلوط تخم‌مرغ و آب بمالید و 8 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد، بپزید. آن‌گاه دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد، كاهش دهید و 5 دقیقه دیگر، كراسان را بپزید.

 

برچسب ها: کراسانكراسان پنیر و سبزیکراسان سبزیکراسان پنیرکروسان پنیر تعداد بازديد: 1851 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟