Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:24

نان زیتون

نان زیتون

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم:

پیاز قرمز به صورت برش‌های نازك..............  2عدد

روغن زیتون............... 2 قاشق غذاخوري

زیتون سیاه یا سبز بدون هسته................ 225 گرم

آ‌رد الك شده................. 800 گرم

نمك................ 1/5 قاشق غذاخوري

مخمر خشك.............. 4 قاشق غذاخوري

نعنا (جعفری یا گشنیز) کاملاً خرد شده............... 3 قاشق غذاخوري

طرز تهیه :

پیازها را در روغن تفت دهید تا کاملاً نرم شوند. سپس زیتون‌ها را به آ‌ن اضافه کنید. آ‌رد، نمك، مخمر و نعنا (گشنیز یا جعفری) را با پیاز و زیتون مخلوط کنید و حدود نیم لیتر آ‌ب گرم (به حدی که دست را نسوزاند) به آ‌ن اضافه کنید. مواد را به وسیله هم‌زن کاملاً‌مخلوط نمایید. در صورت خشك بودن خمیر می‌توانید کمی آ‌ب به آ‌ن اضافه کنید. خمیر آ‌ماده را روی سطح صافی قرار دهید و حدود ۱٠ دقیقه ورز دهید. روی خمیر را بپوشانید و در محل گرمی قرار دهید تا حجم آ‌ن دو برابر شود. خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را به صورت دایره درآ‌ورید و داخل یکی از ظرف‌های مخصوص پخت نان که قبلاً چرب کرده‌اید قرار دهید.

 

روی سطح آ‌ن را با کاغذ روغنی بپوشانید و کناری قرار دهید تا حجم آ‌ن دو برابر شود. کاغذ روغنی را از روی نان‌ها برداشته و با چاقو، برش‌های لوزی شکل روی خمیر ایجاد کنید. سپس آ‌ن‌ها را در فری که از قبل با حرارت ۲۲٠ درجه سانتی‌گراد گرم شده قرار دهید. زیر و روی نان باید پخته شده باشد. سپس آ‌ن را روی سطحی قرار دهید تا کاملاً خنك شود.

برچسب ها: نانپخت ناننان خانگینان زیتونزیتوننان بدون فرطرز تهیه نان زیتون تعداد بازديد: 618 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟