Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:05

كروسان

كروسان

shooroshirin6

0 0

سخت

12 نفر

مواد مورد نیاز

 آرد نان 500 گرم

 

نمك یك دوم قاشق چایخوری

 

شكر ریز 50 گرم

 

شیر ولرم 310 میلی لیتر (یك و یك چهارم پیمانه)

 

پودر مایه خمیر 7 گرم (حدود 2 قاشق چایخوری سرخالی)

 

آرد (اضافی) 1 قاشق سوپخوری

 

كره آبكرده 50 گرم

 

تخم مرغ همزده 1 عدد

 

كره مخصوص خمیر دانماركی 340 گرم

 

 خامه صبحانه 1 قاشق چایخوری

 

زرده تخم مرغ برای روی كروسان 1 عدد

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

 آرد، نمك و شكر را در كاسه مناسبی الك كنید و در مركز آن حفره‌ای ایجاد نمائید. آن‌گاه شیر، مایه خمیر و یك قاشق سوپخوری آرد، در كاسه دیگری بریزید، رویش را بپوشانید و بگذارید مایه خمیر فعال شود و حباب‌هائی روی آن بوجود آید.

سپس این مایه را همراه با كره آبكرده و تخم مرغ، درون مواد خشك بریزید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. حالا خمیر فراهم كرده را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف ویكدست شود و بعد آن را در كاسه چربكرده بگذارید.

رویش را بپوشانید و یك ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود. در این میان، كره مخصوص را بین دو كاغذ روغنی بگذارید و رویش وردنه بكشید تا به شكل مستطیل و به اندازه 10×20 سانتیمتر، درآید.

اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده قرار دهید و به اندازه تقریبی 12×40 سانتیمتر، باز كنید. كره مخصوص را دریك طرف خمیر بگذارید و قسمت دیگر خمیر را روی كره تا كنید. اطراف خمیر را به هم بچسبانبد تا كره كاملا در خمیر پنهان شود.

اینك رو و پشت خمیر را وردنه بكشید و با قلم موی نرم، آرد‌های اضافی روی خمیر را پاك كنید. سپس خمیر را به شكل پاكت نامه و سه لا تا كنید، رویش را بپوشانید و 20 دقیقه كنار بگذارید.

تا زدن خمیر را سه بار دیگر، تكرار كنید و بعد آن را به دو قسمت مساوی تقسیم كنید و هر قسمت را به اندازه تقریبی 22×36 سانتیمتر، باز كنید. آن‌گاه از هر خمیر 6-8 مثلث به اندازه تقریبی 14×18 سانتیمتر ببرید و به شكل كروسان رول كنید

(قائده مثلث 18 سانتیمتر باشد). حالا كروسان‌ها را در سینی شیرینی پزی بچینید، رویش را با سلیفون بپوشانید و یك شب در یخچال نگه دارید. سپس كروسان را به مدت تقریبی 45 دقیقه در دمای محیط بگذارید تا حجمش دو برابر شود.

اكنون روی كروسان، مخلوط خامه و زرده تخم مرغ بمالید و به مدت تقریبی 15 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید. اینك كروسان را برای پذیرائی، در ظرف مناسب و زیبائی قرار دهید و همراه با فنجانی چای داغ یا قهوه، نوش جان كنید.

یادآوری (مهم): برای حصول بهترین نتیجه و اجرای موفق، مراقب باشید كه دمای كره با دمای خمیر، یكسان باشد. زیرا چنانچه كره بیش از حد نرم باشد، از خمیر بیرون می‌ریزد و چنانچه بیش از حد سفت باشد، موجب پاره شدن خمیر خواهد شد.

یادآوری2: چنانچه خمیركروسان به آب یا آرد بیش‌تری نیاز داشته باشد، آن را كم كم بیفزائید تا خمیر مناسبی حاصل شود.

 

برچسب ها: آموزش ناننانکروسانکراساننان کروسان تعداد بازديد: 2804 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است