Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 08:25

كوکی گل سنبل

كوکی گل سنبل

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای حدود  20 عدد

آرد 180 گرم

نمك١ پينچ

پودر دارچين یک‌هشتم قاشق چایخوری

كره نرم شده ١٢٠ گرم

پودر شكر ٥٠ گرم

زرده  تخم‌مرغ١ عدد

وانيل شكری یک‌چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه كرم رويال آيسينگ:

سفيده تخم مرغ ١ عدد

كرم تارتار یک‌هشتم قاشق چایخوری

پودر شكر ١٥٠ گرم

رنگ خوراکی بنفش و سبز به میزان لازم

آشپزباشی- کوکی گل سنبل

آرد، نمك و پودر دارچين را در كاسه مناسبی الك كنيد. آن‌گاه در كاسه ديگری، كره و پودر شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و يكدست شود.

سپس زرده تخم‌مرغ و وانيل را بیفزائید و مخلوط کنید. حالا مواد خشك را درون این مایه بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر نرم و مناسبی حاصل شود.

اکنون خمیر را در کیسه نایلونی بگذارید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید تا آماده باز کردن شود.

آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت نیم سانتیمتر باز كنيد و با برشگر دلخواهتان قالب بزنید و در سینی دارای كاغذ روغنی قرار دهيد.

سپس سینی را نیم ساعت در یخچال نگه دارید. در این میان، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و کوکی‌ها را به مدت تقریبی 15 دقیقه، در فر بپزید. کوکی‌ها را روی پنجره سیمی خنک کنید.

روش تهیه رویال آیسینگ: سفیده تخم‌مرغ را در کاسه تمیز و خشکی بریزید و با همزن برقی بزنید تا کف کند. آن‌گاه کرم تارتار را بیفزائید و بعد پودر شکر را کم کم به آن اضافه نمایید تا آیسینگ براق و سفتی  به دست آید.

به این غلظت از کرم رویال آیسینگ، غلظت stiff می‌گویند که غلیظ است. حالا اندکی آب را کم کم به آن بیفزائید تا کرم نیمه غلیظ شود. به این غلظت medium می‌گویند که برای دورگیری و رسم خطوط روی کوکی مناسب است.

اکنون چنانچه به غلظت medium قدری آب اضافه کنید، غلظت‌ دیگری از رویال آیسینگ حاصل می‌شود که اندکی شل است و مناسب پوشاندن روی کوکی می‌باشد. به این غلظت از رویال آیسینگ flood گفته می‌شود.

حالا آیسینگ را به غلظت medium تهیه کنید و آن را به رنگ‌های بنفش و سبز درآورید. برای پوشاندن روی کوکی از غلظت flood به رنگ سفید استفاده کنید.

اینک کرم‌ها را در کیسه‌های یکبار مصرف شیرینی‌پزی بریزید و سر آنها سوراخ کوچکی ایجاد کنید. اکنون با آیسینگ سفید رنگ به غلظت medium روی کوکی‌ها را دورگیری کنید و داخلشان را با غلظت سفید‌رنگ flood پر کنید.

سپس کوکی‌ها را کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند، این مدت بستگی به دمای محیط شما دارد.

آن‌گاه با آیسینگ سبز‌رنگ ساقه‌ها و برگ را بسازید و با آیسینگ بنفش رنگ، به صورت اشک‌های منظم کنار ساقه‌ها، طرح گل سنبل را ایجاد کنید. اینک کوکی‌ها را کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند.

یادآوری: برای کشیدن انواع طرح روی کوکی‌ها از غلظت medium استفاده نمائید.

برچسب ها: شیرینی پزیآشپزباشیمحیا ربیعیانواع کوکیکوکی گل سنبل تعداد بازديد: 1578 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟