Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:53

كلم پر شده قالبی

كلم پر شده قالبی

shooroshirin5

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

كلم برگ 1 عدد

 

روغن زیتون 100 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه‌ی سرخالی)

 

پیازچه‌ی حلقه‌ای خرد كرده 1 دسته

 

گوشت چرخكرده 500 گرم

 

نمك و فلفل به میزان لازم

 

پاپریكا 1 قاشق چایخوری

 

جعفری خرد كرده 1 دسته

 

برنج پخته و آبكشیده 150 گرم

 

رب گوجه‌فرنگی 3 قاشق سوپخوری

 

رب فلفل قرمز 1 قاشق سوپخوری

 

آبلیمو از یك لیمو

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

برگ‌های زمخت روی كلم را جدا كنید و یك عدد از آنها را نگه دارید. آن‌گاه قسمت سفت ته كلم را ببرید و با قاشق، داخل كلم را خالی كنید.

حالا قسمت‌های خارج شده‌ی كلم را ریز خرد كنید و در 2 قاشق سوپخوری از روغن زیتون تفت دهید. باقیمانده‌ی روغن زیتون را در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید.

پیازچه را بیفزائید و تفت دهید. سپس گوشت را اضافه كنید و 10 دقیقه، تفت دهید. اكنون نمك، فلفل، پاپریكا، جعفری و برنج را نیز بیفزائید و خوب مخلوط كنید.

حالا تابه را از روی حرارت بردارید. اكنون برگ‌ كلم‌های خرد كرده را با 2 قاشق سوپخوری از رب گوجه‌فرنگی، رب فلفل قرمز و نمك مخلوط كنید و آن را به مخلوط گوشت و برنج بیفزائید و هم بزنید.

آن‌گاه مخلوط فراهم كرده را درون كلم بریزید و رویش را با برگ كلم بپوشانید. سپس در قابلمه‌ی بزرگی، تا نیمه آب بریزید و كلم را در آن قرار دهید.

باقیمانده‌ی رب گوجه‌فرنگی را با 50 میلی‌لیتر آب، نمك و آبلیمو مخلوط كنید و روی كلم بریزید. در قابلمه را ببندید و كلم را یك ساعت‌ونیم بپزید. اینك كلم پر كرده را برای پذیرائی در ظرف مناسب و زیبائی قرار دهید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیغذای قالبیكلم پر شده قالبیکلم پر شدهآشپزی با کلمغذا با کلمکلم برگ تعداد بازديد: 1502 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است