Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 17:23

پیراشكی قارچ

پیراشكی قارچ

shooroshirin5

0 0

آسان

6 نفر

مواد مورد نیاز

قارچ خرد كرده 750 گرم

 

نمك و فلفل به میزان لازم

 

تره‌فرنگی 2 ساقه‌ی كوچك

 

كره 25 گرم

 

آرد برنج 1 قاشق سوپخوری

 

خامه 4 قاشق سوپخوری

 

خمیر هزارلا حدود 500 گرم

 

تخم‌مرغ 1 عدد

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

فر را با دمای 200 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و سینی فر را چرب نمائید. آن‌گاه قارچ را در تابه‌ی مناسبی بریزید و 5 دقیقه روی حرارت تند، تفت دهید و نمك و فلفل بزنید.

سپس تره‌فرنگی‌ها را حلقه‌ای خرد كنید و ده دقیقه در كره تفت دهید. حالا قدری نمك و فلفل به آن بزنید و 5 دقیقه‌ی دیگر روی حرارت نگه دارید تا طلائی‌رنگ شود.

اكنون آرد برنج و خامه را در تابه‌ی دیگری بریزید و یك دقیقه روی حرارت بپزید تا اندكی غلیظ شود. اینك قارچ و تره‌فرنگی را به این سس بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا خمیر هزارلا را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت 3-4 میلیمتر باز كنید و با برشگری به قطر 12 سانتیمتر، 6 دایره از خمیر ببرید.

سپس مایه‌ی فراهم كرده را روی خمیرها بگذارید و خمیر را تا بزنید تا به شكل نیم‌دایره درآید. لبه‌های خمیر را مرطوب كنید و به هم بچسبانید.

آن‌گاه پیراشكی‌ها را با فاصله در سینی بچینید و رویشان را با تخم‌مرغ همزده زرین كنید. اكنون سینی را در فر بگذارید و پیراشكی‌ها را به مدت تقریبی 25 دقیقه، بپزید.

یادآوری: می‌توانید خمیر هزارلا (میل‌فوی) را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه كنید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشپزی با قارچپیراشكی قارچآموزش پیراشکیانواع پیراشکیخمیر هزارلامیل فوی تعداد بازديد: 1549 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است