Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 00:58

شارلوت توت‌فرنگي

شارلوت توت‌فرنگي

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 10- 12 نفر

رولت تزئيني ري‌ليف‌مت ..............    1 عدد به اندازه‌ي 40×60 سانتيمتر

بيسكويت ليدي‌فينگر................... به ميزان لازم

آب پرتقال............... 125 ميلي‌ليتر (يك‌دوم پيمانه)

توت‌فرنگي حدود.................... 300 گرم

خامه‌ي فرم گرفته براي تزئين حدود.............. 200 گرم

 

مواد لازم براي تهيه‌ي كرم بادام

كره............. 125 گرم

پودر شكر........... 90 گرم

آب پرتقال............ 2 قاشق سوپخوري

وانيلين............... يك‌چهارم قاشق چايخوري

خامه‌‌ي فرم گرفته ................180 گرم

بادام برشته و آسياب كرده............. 125 گرم

آشپزباشی - افسانه ظروفي:

روش‌تهیه

از رولت‌ نوارهائي به عرض 3 سانتيمتر ببريد و باقيمانده‌ي آن را با برشگر مخصوص مونوپورشن قالب بزنيد. آن‌گاه كف و ديواره‌ي قالب‌هاي مونوپورشن را با رولت بپوشانيد. سپس روي نان رولت آب پرتقال بماليد و بيسكويت‌هاي ليدي‌فينگر را نيز با آب پرتقال مرطوب كنيد. حالا 10 عدد از توت‌فرنگي‌ها را كنار بگذاريد و باقيمانده‌اش را خرد كنيد. اينك قدري كرم بادام روي نان رولت بريزيد و رويش را با توت‌فرنگي خرد كرده بپوشانيد. اكنون روي توت‌فرنگي‌ها ليدي‌فينگر بچينيد و لايه‌هاي كرم بادام، توت‌فرنگي و ليدي‌فينگر را تكرار كنيد تا قالب از اين مواد پر شود. حال قالب را به مدت تقريبي 6 ساعت يا يك شب در يخچال نگه داريد. اينك شارلوت را از قالب درآوريد و با خامه‌ي فرم گرفته و توت‌فرنگي‌هائي كه نگه داشته‌ايد، بيارائيد و براي پذيرائي در ديس زيبائي بچينيد.

روش تهيه‌ي‌ كرم بادام: كره و پودر شكر را با همزن برقي بزنيد تا صاف و يكدست شود. آن‌گاه آب پرتقال و وانيلين را بيفزائيد و مخلوط كنيد. سپس خامه و بادام را به آن بيفزائيد.

 

بــراي تهيه‌ي رولت تزئيني ري‌ليف‌مت، يك عدد تخم‌مرغ را همراه با 10 گرم آرد و 10 گرم پودر كاكائو با همزن برقي بزنيد تا صاف و يكدست شود. آن‌گاه 2 قاشق سوپخوري كره‌ي آبكرده و خنك شده را به مايه‌ي فراهم كرده بيفزائيد و آن را روي صفحه‌ي ري‌ليف مت بريزيد. سپس با كاردك پلاستيكي مايه را به طور يكنواخت در حفره‌هاي ري‌ليف‌مت پخش كنيد و اضافي‌هاي آن را با كاردك پاك نمائيد. حالا شش عدد زرده‌ي تخم‌مرغ را همراه با 150 گرم شكر ريز و يك‌چهارم قاشق چايخوري وانيلين، با همزن برقي بزنيد تا مايه‌ي كمرنگ و غليظي حاصل شود. سپس شش عدد سفيده‌ي تخم‌مرغ را با همزن برقي بزنيد تا فرم بگيرد و سفيد شود. اكنون زرده‌ها و سفيده‌هاي تخم‌مرغ را به آرامي با هم مخلوط كنيد و 150 گرم آرد الك كرده را به آن بيفزائيد و به آرامي مخلوط سازيد. اينك مايه‌ي فراهم كرده را روي صفحه‌ي ري‌ليف‌مت بريزيد و به طور يكنواخت صاف كنيد. آن‌گاه رولت را به مدت تقريبي 8-10 دقيقه در فر گرم كرده با دماي 230 درجه‌ي سانتيگراد بپزيد. همينكه رولت پخت، رويش را با سيني بپوشانيد و بگذاريد كاملاً خنك شود و بعد آن را مصرف نمائيد.

  براي تهيه‌ي بيسكويت ليدي‌فينگر، به نشريه‌ي شماره‌ي 74 ويژه‌ي نوروز مراجعه كنيد.

برچسب ها: آموزش شیرینی پزیشارلوت توت‌فرنگيطرز تهیه شارلوت توت‌فرنگي تعداد بازديد: 677 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است