Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:04

شیرینی با پنیر خامه‌ای

شیرینی با پنیر خامه‌ای

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كره 225 گرم

 

پنیر خامه‌ای 225 گرم

 

شكر 10 گرم

 

آرد 225 گرم

 

مواد لازم رویه

 

سفیده‌ تخم‌مرغ 1 عدد

 

شكر به میزان لازم

 

مواد لازم میانی

 

گردو خردكرده 115 گرم

 

شكر قهوه‌ای 75 گرم

 

پودر دارچین 1 قاشق سوپخوری

آشپزباشی- افسانه اسفندیاری

 

كره، پنیر خامه‌ای و شكر را در كاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه آرد را روی آن الك و مخلوط كنید تا به صورت خمیر درآید.

سپس خمیر را به دو قسمت تقسیم كنید. اكنون هر قسمت از خمیر را در كاغذ روغنی قرار دهید و دست‌كم به مدت نیم‌ساعت در یخچال نگه دارید. حالا فر را با دمای 190 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید.

اكنون هر تكه از خمیر را با وردنه، به قطر 28 سانتیمتر باز كنید و روی خمیر را با قلم‌مو، سفیده تخم‌مرغ بمالید. اینك با چاقوی تیز، خمیر را به 16 مثلث ببرید و رویشان قدری مواد میانی بگذارید.

حالا هر مثلث را از قسمت قاعده رول كنید و با فاصله، در سینی بچینید. بعد با قلم‌مو، باقیمانده‌ سفیده‌ تخم‌مرغ را روی خمیرها بمالید و شكر بپاشید. اینك به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی كه روی شیرینی‌ها طلائی رنگ شود، ان را در فر  بپزید.

 آن‌گاه روی پنجره‌ سیمی خنك كنید. و برای پذیرایی، در دیس زیبائی بچینید.

روش تهیه مواد میانی: همه مواد را با هم مخلوط كنید.

 

برچسب ها: شیرینیآموزش شیرینیانواع شیرینیشیرینی پزیمواد اولیه شیرینیآشپزی با پنیرطرز تهیه شیرینیدستور شیرینیافسانه اسفندیاریشیرینی با پنیر خامه‌ای تعداد بازديد: 4284 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟