Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:42

شيريني ناپلئوني توت‌فرنگي

شيريني ناپلئوني توت‌فرنگي

shooroshirin

0 0

متوسط

15 دقیقه

24 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 24 برش

كره‌ي مخصوص خمير هزارلا (ميل فوي)................. 450 گرم

آرد قوي (آرد نان).............. 540 گرم

نمك دريا............. يك‌دوم قاشق چايخوري

آبليموي تازه..............2 قاشق چايخوري

آب سرد .....................حدود يك‌و سه‌چهارم پيمانه

خامه‌ي فرم گرفته ...................350 گرم

توت‌فرنگي.............. به ميزان لازم

آشپزباشی - افسانه ظروفي:

روش‌تهیه

كره را رنده كنيد و به شكل مكعب در آوريد و كنار بگذاريد. آن‌گاه آرد، نمك و آبليمو را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد و آب را كم‌كم بيفزائيد تا خمير مناسبي به دست آيد. حالا خمير را روي سطح آرد پاشيده خوب ورز دهيد تا صاف و يكدست شود. سپس آن را به شكل توپ در آوريد و با چاقوي تيز، رويش شكافي به شكل + ايجاد نمائيد.

روي خمير را بپوشانيد و ده دقيقه در يخچال نگه داريد. آن‌گاه خمير را روي سطح آرد پاشيده، به شكل + باز كنيد و كره را وسط خمير بگذاريد. اينك چهار طرف خمير را روي كره تا بزنيد و وردنه بكشيد تا خمير به اندازه‌ي تقريبي20×50 سانتيمتر باز شود. سپس خمير را دور وردنه بپيچيد، برگردانيد و دوباره وردنه بكشيد. حال خمير را به سمتي كه تا زده بوديد، برگردانيد و چهارلا تا بزنيد. روي خمير را بپوشانيد و يك ربع در يخچال نگه داريد.

تا زدن و باز كردن خمير را 4- 5 بار تكرار كنيد و هر بار ده دقيقه در يخچال بگذاريد. اكنون خمير را به ضخامت 6 ميليمتر باز كنيد و نوارهائي به عرض 10 و طول 30 سانتيمتر از آن ببريد و در سيني شيريني‌پزي بگذاريد. روي خميرها چنگال بزنيد و 15 دقيقه در فر گرم كرده با دماي 250 درجه‌ي سانتيگراد بپزيد. سپس دماي فر را به 180 درجه‌ي سانتيگراد كاهش دهيد و 15 دقيقه‌ي ديگر خمير را بپزيد. همينكه نان ميل فوي خنك شد، هر يك را از ارتفاع دو قسمت كنيد و روي هر لايه قدري خامه بماليد و تو‌ت‌فرنگي بچينيد. حالا لايه‌ي بعدي نان را رويش بگذاريد و اندكي فشار دهيد تا دو لايه‌ي نان ميل فوي به هم بچسبد. اكنون روي شيريني قدري پودر شكر بپاشيد و با خامه‌ي فرم گرفته و توت‌فرنگي بيارائيد.

شيريني را در يخچال بگذاريد و بعد از 6 ساعت يا يك شب آن را به اندازه‌ي دلخواه ببريد و براي پذيرائي در ديس زيبائي قرار دهيد.

برچسب ها: شیرینی ناپلئونیشيريني ناپلئوني توت‌فرنگيطرز تهیه شیرینی ناپلئونی تعداد بازديد: 361 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟