Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 07:22

شيريني دانماركي سيب و پنير

شيريني دانماركي سيب و پنير

shooroshirin

0 0

متوسط

35 دقیقه

12 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 12 نفر

خمير هزارورق................... (ميل فوي) 2 ورق

كره................ 2 قاشق سوپخوري

سيب پوست كنده و ورقه‌اي خرد كرده.......... يك كيلو و 250 گرم

شكر .............  220 گرم

آرد ............2 قاشق سوپخوري

دارچين.............. 1 قاشق چايخوري

پنير خامه‌اي............ 240 گرم

تخم مرغ ............1 عدد

اسانس وانيل........... 1 قاشق چايخوري

شير براي روي خمير.................. به ميزان لازم

شكر درشت............. 2 قاشق سوپخوري

آشپزباشی- افسانه اسفندياري :

 

روش‌تهیه

سينـي شيرينــي پـزي را  به انـدازة تقريبي 5/2×25×5/37 سانتيمتر، چرب كنيد و فر را با دماي 180 درجة سانتيگراد گرم نمائيد. آن‌گاه يكي ازخميرها را به كمك وردنه، به اندازة 25×5/35 سانتيمتر باز كنيد و در سيني پهن نمائيد. به گونه‌اي كه خمير تا لبه‌هاي سيني بالا بيايد. سپس خمير را به مدت تقريبي

 12 دقيقه، بپزيد تا طلائي رنگ شود. حالا سيني را روي پنجرة سيمي بگذاريد تا خنك شود. در اين ميان،‌كره را در ظرف مناسبي بريزيد و روي حرارت آب كنيد. سپس سيب را درون كره بريزيد و به مدت تقريبي 8 دقيقه، تفت دهيد. اكنون نيمي از شكر، آرد و نيمي از دارچين را روي سيب‌ها بپاشيد و سيب را 2دقيقة ديگر بپزيد. اينك پنير خامه‌اي و باقيماندة شكر را در ظرف مناسبي بريزيد و با همزن برقي بزنيد تا صاف و يكدست شود. آن‌گاه تخم‌مرغ و وانيل را به آن بيفزائيد و فقط در حد مخلوط شدن، هم بزنيد. حالا از مخلوط پنير خامه‌اي روي نان خنك شدة هزار ورق بماليد. به گونه‌اي كه از لبه‌هاي نان، 5/2 سانتيمتر خالي باقي بماند. سپس مخلوط سيب را رويش بريزيد و خمير بعدي را روي سطح آرد پاشيده، به اندازة 25×5/32 سانتيمتر، باز كنيد و روي مواد مياني بگذاريد. اينك اين خمير را به نان نيمه پخته بچسبانيد و رويش شير بماليد. سپس به كمك چاقوي تيز، شكاف‌هائي روي خمير ايجاد كنيد. و مخلوط شكر درشت و باقيماندة دارچين را رويش بپاشيد. آن‌گاه شيريني را به مدت تقريبي 25-35 دقيقه، در فر گرم كرده با دماي 180 درجة سانتيگراد بپزيد تا شيريني دانماركي ورقه ورقه و طلائي رنگ شود. حالا شيريني را  روي پنجرة سيمي خنك كنيد و براي پذيرائي، به اندازة دلخواهتان برش بزنيد.

 

 

خواص سیب

از فواید سیب زمینی هرچه بگوییم کم است, سیب زمینی منبع ویتامین B6 و ویتامین C بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. یک سیب زمینی کوچک حاوی 30 گرم کربوهیدرات است. و یک فنجان پوره سیب زمینی حاوی 214 کالری ، یک سیب زمینی پخته شده کوچک 129 کالری دارد.

برچسب ها: شیرینیشیرینی دانمارکیشیرینی دانمارکی خانگیشيريني دانماركي سيب و پنير تعداد بازديد: 610 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟