Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 17:50

بیسكویت شكلات و مارسیپان

بیسكویت شكلات و مارسیپان

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كره نرم 200 گرم

 

شكر قهوه‌ای روشن  200 گرم

 

تخم‌مرغ همزده 1 عدد

 

آرد 375 گرم

 

پودر كاكائو 2 قاشق سوپخوری

 

خمیر مارسیپان  200 گرم

 

شكلات صورتی آبكرده 115 گرم

آشپزباشی – سحرسامانی

 

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم كنید و دو سینی شیرینی‌‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كرم رنگ و سبك شود.

سپس تخم‌مرغ را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. حالا مخلوط آرد و پودر كاكائو را روی مایه الك كنید و با لیسك هم بزنید تا خمیر مناسبی به دست آید.

اكنون خمیر را اندكی ورز دهید تا صاف و یكدست شود و نیمی از آن را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت تقریبی 5 میلیمتر باز كنید و با برشگر به قطر 5 سانتیمتر، دایره‌هائی از آن ببرید.

 اكنون از خمیر مارسیپان 36 توپ كوچك درست كنید و وسط هر دایره خمیر قرار دهید، روی مارسیپان‌ها را اندكی تخت كنید و باقیمانده خمیر را مانند خمیر قبل باز كنید.

اینك دایره‌هائی به قطر 5 سانتیمتر از آن ببرید و روی مارسیپان قرار دهید. آن‌گاه لبه دو خمیر را به هم بچسبانید و با فاصله در سینی بچینید. بیسكویت‌ها را به مدت 10- 12 دقیقه در فر بپزید و 2-3 دقیقه در سینی خنك كنید.

سپس بیسكویت‌ها را روی پنجره سیمی قرار دهید تا كاملاً خنك شود. همینكه بیسكویت‌ها خنك شدند، رویشان را با شكلات صورتی بیارائید و در ظرف زیبائی بچینید.

یادآوری: اگر شكر قهوه‌ای در دسترس نبود از 100 گرم شكر سفید ریز استفاده كنید.

 

برچسب ها: بیسكویتطرز تهیه بیسكویتآموزش بیسكویتانواع بیسكویتبیسكویت شكلاتبیسكویت مارسیپان تعداد بازديد: 1920 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است