Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 14:16

شکلات طرحدار

شکلات طرحدار

shooroshirin6

0 0

سخت

15 نفر

مواد مورد نیاز

 شکلات تلخ یا سفید در حدود 300 گرم

 

زرورق شکلات 2 ورق

 

مواد لازم میانی نعنائی:

 

خامه صبحانه 100 گرم

 

شکلات سفید آبکرده 200 گرم

 

کره 30 گرم

 

اسانس نعنا چند قطره

 

مواد لازم میانی شکلاتی:

 

خامه صبحانه 100 گرم

 

شکلات تلخ آبکرده 150 گرم

 

کره 30 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

برای تهیه شکلات طرحدار، می‌باید از قالب‌های آهن‌ربائی شکلات استفاده کنید. ابتدا شكلات را به اين روش تمپرد( tempered) كنيد. دو سوم از شکلات را در ظرف مناسبی بریزید و به روش بن‌ماری آب کنید.

آن‌گاه باقیمانده شکلات را به آن بیفزائید و مخلوط کنید تا شکلات آب شود. سپس دوباره آن را روی بخار آب جوش بگذارید و پس از یک دقیقه از روی حرارت بردارید و در حدود یک ربع آن را کنار بگذارید تا آماده مصرف شود.

حالا کف قالب شکلات را از دیواره‌اش جدا کنید و زرورق شکلات را به اندازه کف قالب ببرید و آن را در قالب بگذارید. اکنون دو قسمت قالب را به هم بچسبانید و شکلات را در قالب بریزید.

اینک قالب را روی سینی برگردانید تا شکلات اضافی از آن خارج شود و به این ترتیب پوسته شکلات آماده شود. سپس صبر کنید تا پوسته شکلات کاملا ببندد و بعد مایه میانی را در آن بریزید و قالب را در فریزر بگذارید تا مایه میانی سفت شود( 15-20 دقیقه).

حالا روی مایه میانی را با باقیمانده شکلات بپوشانید و دوباره قالب را یک ربع در فریزر نگه دارید. اکنون شکلات را از قالب جدا کنید و برای پذیرائی در ظرف مناسبی بچینید.

روش تهیه مایه میانی: خامه را گرم کنید و باقیمانده مواد را به آن بیفزائید و مخلوط کنید تا کرم صاف و یکدست شود. همینکه کرم خنک شد، آن را مصرف نمائید.

 

برچسب ها: شکلاتآموزش شکلاتشکلات طرحدارشکلات فانتزیشکلات تزیینی تعداد بازديد: 2955 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است