Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 15:13

حلقه دانماركی

حلقه دانماركی

shooroshirin3

0 0

سخت

7 نفر

مواد مورد نیاز

شكر‌ریز 55 گرم

 

شیر ولرم 175 میلی‌لیتر

 

آرد  450 گرم

 

نمك  یك‌دوم قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ  1 عدد

 

وانیلین   یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

كره مخصوص دانماركی   115 گرم

 

زرده تخم‌مرغ   1 عدد

 

آب 1 قاشق سوپخوری

 

گردوی برشته و خرد كرده  به میزان لازم

 

مواد لازم میانی

 

شكر قهوه‌ای 200 گرم

 

دارچین  1 ‌قاشق چایخوری

 

گردوی خرد و تست كرده   60 گرم

 

مواد لازم برای تهیه آیسینگ

 

پودر شكر 115گرم

 

آب 1-2 قاشق سوپخوری

آشپرباشی- لیلا آیاتی صفت

 

مایه خمیر، یك قاشق چایخوری از شكر و شیر ولرم را در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و 5 دقیقه، در جای گرم نگه دارید تا مایه خمیر فعال شود. آن‌گاه آرد، باقیمانده شكر و نمك را در كاسه‌ای بریزید و در مركز آن حفره‌ای ایجاد كنید و مایه خمیر ور آمده، تخم‌مرغ و وانیلین را بیفزائید و مخلوط سازید تا خمیر مناسبی، حاصل شود.

اكنون خمیر را 10 دقیقه ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود، بعد آن را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و در حدود 15 دقیقه در یخچال نگه‌دارید. اینك كره مخصوص را رنده كنید و به شكل مكعب به اندازه 10×15 سانتیمتر درآورید. حال خمیر را به شكل مستطیل به اندازه 20×30 سانتیمتر، باز كنید و كره مخصوص را در وسط خمیر قرار دهید.

سپس هر دو سمت خمیر را روی كره تا كنید و وردنه بكشید تا كره در خمیر باز شود. تا كردن خمیر را 3 بار تكرار كنید و هر بار 30 دقیقه، در یخچال قرار دهید. بعد خمیر را به شكل مستطیل 20×30 سانتیمتر، باز كنید و یك سانتیمتر از اطراف خمیر را خالی بگذارید و مایه میانی را رویش بمالید و خمیر را رول كنید.

آن‌گاه دو سر خمیر را به هم بچسبانید تا به شكل حلقه در‌آید. اینك خمیر را در سینی چربكرده قرار دهید، رویش را بپوشانید و حدود 1 ساعت در جای گرم نگه دارید. بعد با چاقوی تیزی روی خمیر برش‌هائی با فاصله 5سانتیمتر از یكدیگر ایجاد كنید و رویش مخلوط زرده تخم‌مرغ و آب بمالید.

سینی را در فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد بگذارید و به مدت تقریبی 35 – 40دقیقه، حلقه دانماركی را بپزید تا طلائی رنگ شود. حالا روی نان آیسینگ بریزید و گردو بپاشید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی قرار دهید.

روش تهیه مایه میانی: همه مواد را با هم مخلوط كنید.

روش تهیه آیسینگ: یك تا دو قاشق سوپخوری آب به پودر شكر اضافه كنید و هم بزنید تا صاف و روان شود.

 

برچسب ها: شیرینیحلقه دانماركیآموزش حلقه دانمارکیدانمارکیمواد لازم حلقه دانمارکیروش تهیه دانمارکی تعداد بازديد: 1428 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است