Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 17:36

شیرینی كرمدار كشمشی

شیرینی كرمدار كشمشی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كره  80 گرم

 

شكر ریز 60 گرم

 

تخم‌ مرغ 1 عدد

 

بادام آسیاب كرده  40 گرم

 

آرد  150 گرم

 

بیكینگ‌پودر  یك دوم قاشق چایخوری

 

زرده تخم‌مرغ  1عدد

 

پرك بادام  50 گرم

 

مواد لازم برای كرم كره‌ای

 

كره 100 گرم

 

شربت ساده  2 قاشق سوپخوری

 

وانیل  یك هشتم قاشق چایخوری

 

كشمش  40 گرم

آشپزباشی- افسانه اسفندیاری

 

فر(تاون) را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی مخصوص شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. كره و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه تخم‌مرغ را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا بادام، آرد و بیكینگ‌پودر را بیفزائید و مخلوط نمائید تا مایه، خمیر شود.

سپس خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و به مدت 1 ساعت در یخچال نگه دارید. آن‌گاه خمیر را با وردنه، روی سطح آردپاشی شده، به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز كنید و با برشگر مستطیل شكل قالب بزنید. حالا رویشان زرده تخم‌مرغ بمالید و روی نیمی از آن‌ها پرك بادام بگذارید و با فاصله، در سینی بچینید و به مدت 15 دقیقه بپزید.

بعد شیرینی را روی پنجره سیمی خنك كنید. اینك كرم را در كیسه مخصوص شیرینی‌پزی با ماسوره كنگره‌دار بریزید و بین هر دو بیسكویت، قدری از این كرم بمالید. آن‌گاه تعدادی كشمش روی كرم بگذارید و هر دو شیرینی را به هم بچسبانید.

روش تهیه كرم كره‌ای

كره را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید. آنگاه شربت را كم‌كم به آن بیفزائید. سپس وانیل را اضافه نمائید و كرم را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا آماده مصرف شود.

یادآوری: منظور از شربت ساده، مخلوط آب و شكر است كه قدری قوام آمده باشد.

 

برچسب ها: شیرینیآموزش شیرینیشیرینی کرمدارشیرینی کشمشیآشپزباشیافسانه اسفندیاریشیرینی كرمدار كشمشیمواد لازم شیرینی کشمشی تعداد بازديد: 1724 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است