Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:56

هلال آلبالو و بادام

هلال آلبالو و بادام

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

آرد......................... یک‌ویک‌دوم پیمانه

بادام خردشده ....................یک‌دوم پیمانه

شکر..................... یک‌چهارم پیمانه

رنده ریز پوست لیمو...................... 2 قاشق چای‌خوری

پنیر خامه‌ای .................90 گرم

کره.................. 90 گرم

باترمیلک .................2 قاشق سوپ‌خوری

مربای آلبالو...................... به مقدار لازم

سفیده تخم‌مرغ...................... 1 عدد

پرک بادام خردشده ......................یک‌چهارم پیمانه

روش‌تهیه

آرد، بادام خردشده، شکر و رنده پوست لیمو را در دستگاه غذاساز ریخته و دستگاه را روشن کنید تا مواد مخلوط شوند، پنیر خامه‌ای و کره را هم در مواد ریخته و دوباره بزنید تا با هم ترکیب شوند، در آخر باترمیلک را افزوده و دوباره دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند و خمیری نرم حاصل شود.

خمیر را روی سطح آردپاشی‌شده قرار دهید و کمی ورز دهید تا کاملاً صاف و یکدست شود. این خمیر بسیار لطیف و مقداری هم چسبنده است. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و در دو کیسه فریزر قرار دهید و یک تا دو ساعت در یخچال استراحت دهید، سپس خارج کرده و آن را روی یک کاغذ روغنی که کاملاً آردپاشی شده قرار دهید. روی خمیر هم مقداری آرد بپاشید و یک ورق کاغذ روغنی دیگر روی آن قرار داده و شروع به بازکردن خمیر کنید. وقتی خمیر را مقداری باز کردید کاغذ رویی را بلند کنید و کمی آرد روی خمیر بپاشید و مجدداً کاغذ را روی خمیر قرار داده و با وردنه خمیر را باز کنید. خمیر باید تا حدی باز شود که بتوانید از آن دایره‌ای به قطر 22 سانتی‌متر درآورید. این کار را می‌توانید با استفاده از کف یک قالب کمربندی انجام دهید. با خمیر دوم هم همین مراحل را انجام دهید.

هر دایره را به 8 قسمت تقسیم کنید. مقداری مربای آلبالو که شیره آن را کاملاً جدا کرده‌اید روی لبه بزرگ مثلث‌هایی که از خمیر بریده‌اید قرار داده و رول کنید. رول آماده را روی کاغذ روغنی که در سینی فر قرار داده‌اید بگذارید. با قلم‌مو مقداری سفیده تخم‌مرغ روی هر شیرینی بزنید و روی آن پرک بادام خردشده بپاشید. شیرینی‌ها را به مدت 25 دقیقه در فر از پیش گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتی‌گراد بپزید، سپس اجازه دهید روی سینی خنک شوند و بعد جدا کنید.

نکته:

اگر شیره مربا را جدا نکرده باشید هنگام پخت از شیرینی خارج شده و باعث می‌شود که شیرینی به کاغذ بچسبد و هنگام جداکردن شیرینی می‌شکند.

برای تهیه باترمیلک، سه‌چهارم پیمانه ماست ساده را با یک‌چهارم پیمانه آب مخلوط کرده و به مقدار مورد نیاز از آن بردارید.

برچسب ها: شیرینی بادامیطرز تهیههلال آلبالو و بادام تعداد بازديد: 558 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟