Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 14:15

شارلوت موكا

شارلوت موكا

shooroshirin1

0 0

سخت

مواد مورد نیاز

آرد 165 گرم

 

پودر كاكائو 15 گرم (3 قاشق چایخوری)

 

تخم‌مرغ 6 عدد

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

شكر 190 گرم

 

مواد لازم میانی

 

شیر 375 میلی‌لیتر (یك و یك‌دوم پیمانه)

 

تخم‌مرغ 2 عدد

 

شكر 100 گرم

 

وانیلین یك هشتم قاشق چایخوری

 

آرد ذرت 50 گرم

 

پودر ژلاتین 2 قاشق چایخوری

 

قهوه فوری 2 قاشق سوپخوری

 

خامه صبحانه 200 گرم

 

شربت ساده به میزان لازم

 

شكلات رنده كرده برای تزئین  به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس شكلات تلخ

 

خامه صبحانه 125 گرم

 

شكلات سیاه خردكرده 125 گرم

 

كره 30 گرم

 

مواد لازم برای تهیه سس شكلات سفید

 

خامه صبحانه 125 گرم

 

شكلات سفید خردكرده 125 گرم

 

اسانس توت‌فرنگی چند قطره

 

رنگ صورتی خوراكی به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – افسانه ظروفی

 

سینی رولت را به اندازه 30×40 سانتیمتر چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید. 75 گرم از آرد را همراه با پودر كاكائو مخلوط كنید. زرده‌های تخم‌مرغ، وانیلین و سه‌چهارم از شكر را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و باقیمانده شكر را كم‌كم به آن بیفزائید. حالا زرده‌ها و سفیده‌ها را به آرامی با هم مخلوط كنید و مایه به دست آمده را دو قسمت نمائید.

مخلوط آرد و پودر كاكائو را به نیمی از این مایه بیفزائید و مخلوط كنید. سپس آرد را به باقیمانده مایه اضافه نمائید و به آرامی مخلوط كنید.

اكنون هردورنگ مایه فراهم‌كرده را در دو كیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره ساده به قطر تقریبی یك سانتیمتر، بریزید و به طور یك در میان نوارهائی از دو رنگ مایه، روی سینی رولت بریزید. سینی را در فر گرم شده با دمای 220 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 8 دقیقه، رولت را بپزید.

حال سینی رولت را از فر در آورید و رویش را بپوشانید تا نان رولت خشك نشود. همینكه نان رولت خنك شد، آن را به اندازه كف و دیواره قالب مونوپورشن (قالب‌های تك‌نفره) ببرید و در قالب‌ها بگذارید.

 آن‌گاه نان رولت را با شربت مرطوب كنید و مایه میانی را درون قالب‌ها، روی نان رولت بریزید و شارلوت را دست‌كم 6 ساعت یا یك شب در یخچال نگه دارید. هنگام پذیرائی در هر بشقاب قدری از هر دو سس فراهم كرده بریزید، یك عدد شارلوت موكا رویش بگذارید و آن را با شكلات رنده‌كرده‌ بیارائید.

روش تهیه مایه‌میانی: شیر را بجوشانید و تخم‌مرغ‌ها، شكر و وانیلین را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه آرد ذرت را بیفزائید و شیر را كم‌كم درون ا كرم غلیظ شود. اكنون روی كرم را بپوشانید و بگذارید كاملاً خنك شود. اینك خامه را به كرم خنك‌شده اضافه كنید.

روش تهیه سس شكلات تلخ: خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید تا گرم شود. آن‌گاه شكلات را بیفزائید و مخلوط كنید تا شكلات آب شود. سپس كره را بیفزائید و سس رااین مایه بریزید.

سپس پودر ژلاتین و قهوه را نیز بیفزائید و این مخلوط را دوباره روی اجاق قرار دهید. حالا پیوسته آن را هم بزنید ت از روی حرارت بردارید.

روش تهیه سس شكلات سفید با طعم توت‌فرنگی: خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود. آن‌گاه شكلات، اسانس توت‌فرنگی و رنگ را بیفزائید و مخلوط كنید تا شكلات آب شود.

 

برچسب ها: شارلوتشارلوت موكاانواع شارلوتتهیه شارلوتمواد اولیه شارلوتتهیه شیرینی تعداد بازديد: 1550 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟