Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 22:02

پالمرز شكلاتی فندقی

پالمرز شكلاتی فندقی

shooroshirin6

0 0

سخت

15 نفر

مواد مورد نیاز

خمیر هزارلا (میل‌فوی) 400 گرم

 

شكلات صبحانه (نوتلا) 8 قاشق سوپخوری

 

فندق برشته و خرد كرده 100 گرم

 

پودر شكر 2 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

 

فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را چرب نمائید. آنگاه خمیر هزارلا را روی سطح آرد پاشیده، به اندازه 23×38 سانتیمتر باز كنید. سپس شكلات را روی خمیر بمالید و فندق را رویش بپاشید.

حالا دولبه خمیر را تا وسط تا كنید و آن را روی هم بگذارید. خمیر را درون كاغذ روغنی بپیچید و دست‌كم 1 ساعت در یخچال نگه‌دارید. اكنون با چاقوی تیز خمیر را به عرض 1 سانتیمتر ببرید و در سینی بچینید و رویشان پودر شكر بپاشید.

سینی را در فر بگذارید و شیرینی‌ها را به مدت تقریبی 10-12 دقیقه، بپزید.

روش تهیه خمیر میل‌فوی: 540 گرم آرد و یك‌دوم قاشق چایخوری نمك را در كاسه‌ای الك كنید و حدود یك‌و سه‌چهارم پیمانه آب سرد به آن بیفزائید و مواد را به شكل خمیر درآورید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، خوب ورز دهید تا صاف و یكدست شود.

سپس با چاقوی تیز، برشی به شكل + روی خمیر ایجاد كنید. رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی 10 دقیقه استراحت دهید – در این میان 450 گرم كره دانماركی را رنده كنید و 2 قاشق چایخوری آبلیمو به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا كره را به شكل مكعب درآورید، خمیر را باز كنید و كره را وسط خمیر بگذارید. بعد خمیر را از چهارطرف روی كره تا كنید و مانند بقچه ببندید. سپس وردنه را به حالت ضربه‌زدن روی خمیر حركت دهید و خمیر را باز كنید تا به شكل مستطیل درآید.

اكنون خمیر را دور وردنه بپیچید و برگردانید. حالا خمیر را چهارلا تا بزنید، رویش را بپوشانید و ده دقیقه استراحت دهید. تا زدن خمیر را 4 تا 6 بار تكرار كنید تا آماده مصرف شود.

 

برچسب ها: شیرینی فندقیپالمرز شكلاتی فندقیپالمرز شکلاتپالمرز فندقپالمرز تعداد بازديد: 1631 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است