Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:31

شیرينی پرتقال و لیمو

شیرينی پرتقال و لیمو

shooroshirin5

0 0

آسان

12 نفر

مواد مورد نیاز

كره‌ی نرم 225 گرم

 

شكر 140 گرم

 

زرده‌ی تخم‌مرغ 1 عدد

 

پوست پرتقال رنده كرده 2 قاشق چایخوری

 

پوست لیموی رنده كرده 1 قاشق چایخوری

 

آرد 280 گرم

 

نمك 1 پینچ

 

ژله‌ی شكری برای تزئین حدود 60 عدد

 

روش تهیه‌ی آیسینگ

 

سفیده‌ی تخم‌مرغ 1 عدد

 

آبلیموی تازه 2 قاشق سوپخوری

 

پودر شكر 115 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه اسفندیاری

 

 

در ظرف مناسبی كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه زرده‌ی تخم‌مرغ، پوست پرتقال و پوست لیمو را بیفزائید و اندكی با همزن برقی بزنید. سپس مخلوط آرد و نمك را به آن بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید. خمیر را در كیسه‌ی نایلونی قرار دهید و به مدت تقریبی 1 ساعت، در یخچال نگه دارید.

حالا فر را با دمای 190 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت نیم سانتیمتر باز كنید و با برشگر به قطر 5 سانتیمتر، قالب بزنید و با فاصله، در سینی بچینید.

اینك سینی را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 15 دقیقه، شیرینی‌ها را بپزید. همینكه شیرینی‌ها خنك شدند، آنها را با آیسینگ و ژله‌های شكری، بیارائید.

روش تهیه‌ی آیسینگ: در ظرف مناسبی، سفیده‌ی تخم‌مرغ و آبلیمو را با مفتول دستی بزنید. سپس پودر شكر را كم‌كم اضافه نمائید تا آیسینگ صاف و یكدست شود.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیکیک و شیرینیشیرينی پرتقال و لیموشیرینی پرتقالشیرینی لیموانواع شیرینیشیرینی و دسرقنادی تعداد بازديد: 1513 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟