Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:41

باسلوق مربای گل سرخ و بهارنارنج

باسلوق مربای گل سرخ و بهارنارنج

shooroshirin

0 0

متوسط

5 دقیقه

24 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 24 برش

پودر ژلاتين............................2 قاشق سوپخوري

آب......................دو و نيم پيمانه

جوهر ليمو.....................يك‌دوم قاشق چايخوري

شكر......................يك پيمانه

پودر نشاسته..................... يك‌دوم پيمانه

مرباي گل سرخ و بهارنارنج.....................از هر كدام يك‌چهارم پيمانه

رنگ خوراكي قرمز......................چند قطره

پودر نارگيل...................دو سوم پيمانه

گردو...................12 عدد، نصف شده

روش‌تهیه

ابتدا پودر ژلاتين را با نصف پیمانه آب مخلوط کرده و آن را به مدت 1 تا 2 دقيقه با قدرت 100 وات(10درصد) در دستگاه بگذاريد و بعد جوهر ليمو را به آن اضافه كنيد.

شكر را با يك پيمانه آب مخلوط کرده و هم بزنيد و آن را داخل ظرف گودي بريزيد و به مدت 3 تا 4 دقيقه با قدرت 900 وات(100درصد) بدون درپوش در مايكروويو بگذاريد تا آب‌جوش آيد و كاملاً ذرات شكر در آب حل شود.

سپس پودر نشاسته را با يك پيمانه آب مخلوط کرده و به شربت اضافه كنيد و ظرف را به مدت 4 تا 5 دقيقه با قدرت 600 وات(60درصد) بدون درپوش در دستگاه بگذاريد و در اين فاصله 2 بار آن را هم بزنيد. سپس ژلاتين را به آن اضافه كنيد و مجدداً 2 تا 3 دقيقه ديگر زمان دهيد تا مايه كاملاً سفت شود. سپس آن را به دو قسمت مساوي تقسيم کرده و يكي را با مرباي گل سرخ و رنگ قرمز و ديگري را با مرباي بهارنارنج مخلوط كنيد و هر كدام را جداگانه مجدداً 2 تا 3 دقيقه با قدرت 600 وات در دستگاه گذاشته و هم بزنيد تا سفت شود. بعد از اين كه مایه خنك شد، روي دو تکه فويل پودر نارگيل بپاشيد و مواد را كه مثل ماست چكيده سفت شده است را جداگانه روي آن پهن كنيد و گردوي نخ كشيده را ميان آن قرار دهيد و به كمك فويل باسلوق را رول كنيد. آن رابه مدت 2 ساعت در يخچال بگذاريد تا بسته شود و بعد به صورت دلخواه برش بزنید.

برچسب ها: مرباباسلوقطرز تهیه باسلوقمربا گل سرخمربا بهار نارنج تعداد بازديد: 318 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟