Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:59

مربای توت‌فرنگی

مربای توت‌فرنگی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

توت‌فرنگی رسیده‌ درشت و سفت نیم‌كیلوگرم

 

شكر 350 گرم

 

آب لیموترش 1 قاشق چایخوری

آشپزباشی – زیبا مالک

 

 

توت فرنگی‌ را خیلی با دقت داخل آب سرد بشوئید. كاسبرگ‌های توت‌فرنگی را با دقت جدا كنید. شكر را لابه‌لای توت‌فرنگی‌ها بریزید و 10-15 ساعت، با ظرف لعابی در یخچال قرار دهید تا توت‌ها آب بیندازد.

آن‌گاه توت‌ها را با دقت از ظرف خارج كنید و آب به جا مانده از آن و شكر را روی حرارت بگذارید. اگر كف كرد، كف آن را با دقت بردارید و صبر كنید تا شربت قوام آید.

پس از قوام‌آمدن شربت، توت‌‌فرنگی را بیفزائید و به مدت 5 تا 6 دقیقه بجوشانید. سپس با كفگیر، توت‌ها را بیرون بیاورید و شربت را بجوشانید تا كاملاً قوام بیاید.

اكنون توت‌های پخته را اضافه نمائید و یك شبانه‌روز كنار بگذارید. اگر توت‌ها آب داشتند، داخل مربا بیندازند و اگر شربت رقیق شد، توت‌ها را بیرون آورید و شربت را دوباره بجوشانید تا غلیظ شود.

حال توت‌ها را بار دیگر داخل شربت قرار دهید تا شربت غلیظ شود و آب لیموترش را به آن بیفزائید و پس از یكی دو جوش، از روی حرارت بردارید.

 

برچسب ها: انواع مربامرباآموزش مرباشیرینی پزیطرز تهیه مربامواد اولیه مربادستور مربازیبا مالکمربای توت‌فرنگی تعداد بازديد: 1295 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است