Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:16

مربای لیمو ترش

مربای لیمو ترش

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

لیمو ترش 1 کیلوگرم

 

شکر 2 کیلوگرم

آشپزباشی - زیبا مالك

 

لیموهای درشت بی لک را 24 ساعت در آب بخیسانید. در طی این مدت چند بار آبش را عوض کنید. اكنون لیموها را ورقه ورقه كنید. سپس در یک دیگ، آب را به جوش آورید  و لیمو ترش‌ها را در آن بریزید و فوری بردارید.

اگر لیموها زیاد در آب‌جوش بمانند، تلخ می‌شوند. به این ترتیب سه بار لیموها را در آبجوش بریزید و فورا از داخل آب بیرون بیاورید.

اكنون لیموها را در شربت غلیظی که قبلاً آماده کرده اید (شربت مربا) و روی حرارت گذاشته‌اید، بریزید. همین که تمام لیموها را ریختید، آن را از روی آتش بردارید.

دو روز بعد دوباره، مربای لیمو را روی حرارت بگذارید و کمی دیگر بجوشانید تا غلیظ تر شود.حالا مربا را درون شیشه بریزید و در یخچال نگه‌داری كنید.

یادآوری: برای تهیه‌ شربت مربا ابتدا شكر را پیمانه كنید. شكر و آب را به نسبت یك پیمانه آب و 3 پیمانه شكر درون قابلمه بریزید. روی حرارت قرار دهید و صبر كنید تا شربت غلیظ شود.

 

برچسب ها: انواع مربامرباآموزش مرباشیرینی پزیطرز تهیه مربادستور مربازیبا مالکمربای لیمو ترش تعداد بازديد: 1324 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟