Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:17

دسر انار لیوانی

دسر انار لیوانی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای ژله انار:

ژله‌ی انار.....................يك‌ونيم بسته

آب جوش.....................یک‌ونيم پيمانه

آب سرد..................نصف پيمانه

گلاب.....................یک‌چهارم پيمانه

 

مواد لازم برای کرم وانیلی:

پودر ژلاتین......................2 قاشق سوپخوری

آب سرد......................یک‌سوم پیمانه

شیر.....................یک پیمانه

زرده‌ی تخم‌‌مرغ.........................دو عدد

شکر.........................یک‌سوم پیمانه

وانیل.......................نوک قاشق چایخوری

خامه معمولی.......................100 گرم

انار......................یک عدد، دانه شده      

 

روش‌تهیه

ژله‌ی انار را داخل آب جوش حل كرده و بعد از شفاف شدن و حل شدن کامل ذرات آن، آب خنك و گلاب را به آن اضافه كنيد(اگر ذرات ژله به طور کامل در آب جوش حل نشد، چند دقیقه ظرف را روی بخار آب جوش قرار داده و هم بزنید). يك‌ونيم پيمانه از ژله‌ی آماده را به تساوي بين گيلاس‌هاي بلند يا ليوان‌هاي دلخواه تقسيم كنيد، طوري كه يك‌سوم آن‌ها را پركند. بقيه‌ی ژله‌ی آماده را داخل ظرف مسطحي مثل ظروف پیرکس ريخته و ژله‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.

در این فاصله برای تهیه كرم وانيلي، پودر ژلاتین را روی سطح آب سرد پاشیده و بعد از اینکه به حالت اسفنجی درآمد، روی بخارآب قرار دهید تا کاملاً شفاف و حل شود(بهتر است از ظروف مسطح برای آماده کردن ژلاتین استفاده کنید تا ذرات ژلاتین روی هم انباشته و کلوخه نشود). شیر را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و بعد کنار بگذارید تا کمی از داغی بیفتد. زرده‌های تخم‌مرغ را با شکر و وانیل با همزن بزنید تا کاملاً سفید و کشدار شوند. سپس شیر داغ را آرام و در حال همزدن به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کرده و مخلوط کنید تا شکر در شیر حل شود. بعد از اینکه این مخلوط کمی خنک شد، به تدريج بر روي خامه بريزيد و هم بزنيد تا مواد كاملاً مخلوط و يكدست شوند. مواد را کنار بگذارید تا کاملاً خنک شود. بعد از خنک شدن کامل كرم، ژله‌ی اناری را که در ظرف مسطح ریخته بودید و کاملاً بسته شده است را با چنگال له کنید تا خیلی ریز و یکدست شود. مقداري از دانه‌هاي انار را براي تزئين كنار گذاشته و بقيه را به ژله‌هاي خرد شده اضافه کرده و حدود يك پيمانه از کرم وانیلی آماده و خنك را روی آن‌ها بریزید و آرام مخلوط کنید. این مخلوط را نيز بين گیلاس‌های دسر تقسيم كنيد، به طوری که یک‌سوم دیگر آن‌ها را پركند و مجدداً داخل یخچال بگذارید تا ببندد. بقیه‌ی کرم وانیلی را در دمای اتاق نگه دارید تا نبندد. بعد از بسته شدن لایه دوم،  بقیه حجم گیلاس‌ها را با کرم وانیلی ساده پر کرده و در یخچال بگذارید تا کاملاً ببندد و موقع سرو دسر را با دانه‌های انار تزئین کنید.

برچسب ها: دسر انارکرم وانیلیتزیین دسرژله انار تعداد بازديد: 451 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است