Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:41

دسر انار یلدا

دسر انار یلدا

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای لایه ی اول دسر:

ژله با رنگ روشن یا بیرنگ مثل ژله آلوئه ورا یا آناناس......................دو بسته

آب جوش.................دو پیمانه

آب خنک.................یک پیمانه

انار درشت و قرمز.....................دو تا سه عدد، دانه شده

 

مواد لازم برای لایه دوم:

پودر ژلاتین.......................دو  قاشق مرباخوری

آب................یک پیمانه

شکر................230 گرم (حدود یک پیمانه)

آرد برنج.....................40 گرم

نشاسته گل...................40 گرم

گلاب....................یک سوم پیمانه

شیر....................دو پیمانه

 

مواد لازم برای لایه سوم:

ژله انار.....................دو بسته

آب جوش ..................دو پیمانه

آب سرد.................  یک پیمانه

 

روش‌تهیه

کف قالب مورد نظر را با روغن مایع چرب کرده و بعد چربی اضافه را با دستمال کاغذی بگیرید.  ژله‌های بیرنگ را داخل دو لیوان آب جوش حل کنید، بعد آن‌ها روی بخار آب کتری قرار دهید تا کاملاً شفاف شوند. یک لیوان آب خنک به ژله افزوده و کمی صبر کنید تا از داغی اولیه بیفتد. دانه‌های انار را با ژله مخلوط کرده و کف قالب بریزید. قالب را داخل یخچال قرار دهید تا ژله نیم بند شود. برای تهیه لایه ی دوم، پودر ژلاتین را روی سطح نصف پیمانه از آب سرد پاشیده، کمی صبر کنید تا به حالت اسفنجی درآید و به صورت بن ماری (روی بخار آب کتری) حل کنید. شکر، آرد برنج و نشاسته گل را با هم مخلوط کرده، گلاب، شیر و بقیه آب را به آن اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید تا کاملاً مخلوط شوند. مواد را روی حرارت ملایم قرار داده و مدام هم بزنید تا بجوشد و غلیظ شود. مایه حاصله خیلی غلیظ نیست. بعد از روی حرارت برداشته و کمی که از داغی افتاد ژلاتین را به آن اضافه کنید. مایه را کنار بگذارید تا کاملاً خنک شود و هر از گاهی هم بزنید تا رویه نبندد.

بعد از نیم بند شدن لایه ی اول، لایه ی دوم را که کاملاً خنک شده است، به آرامی داخل قالب بریزید و مجدداً داخل یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. اگر مواد گرم باشد ژله اول را ذوب کرده و با هم مخلوط می‌شوند. در این فاصله لایه سوم را آماده کنید.

ژله ی انار را داخل آب جوش حل کرده و بعد از شفاف شدن آب سرد را به آن اضافه کنید. ژله را در دمای اتاق یا یخچال قرار بدهید تا کاملاً خنک شود و بعد از نیم بند شدن لایه ی دوم، روی آن بریزید. قالب را در یخچال قرار داده و سه تا 4 ساعت و ترجیحاً یک شب صبر کنید تا کاملاً بسته شود، بعد دوره‌های ژله را با انگشت مرطوب از دیواره قالب جدا کرده و کف قالب را چند ثانیه داخل آب داغ فرو کنید. بعد از اینکه ژله از دیواره‌ها جدا شد آن را در ظرف مورد نظر برگردانده و در صورتی که کمی از ژله آب شده باشد با دستمال کاغذی مرطوبی پاک کنید. ژله را به دلخواه تزئین کرده و سرو کنید.

برچسب ها: دسر انارژله ویترینیژله انارطرز تهیه دسر انار تعداد بازديد: 264 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟