Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 23:12

دسر تیرامیسو پرتقالی

دسر تیرامیسو  پرتقالی

shooroshirin

0 0

متوسط

6 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 6 نفر

زرده تخم مرغ......................2 عدد بزرگ

پودر شکر.......................سه چهارم پیمانه

وانیل خالص..........................یک هشتم قاشق چایخوری

پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای.......................یک و یک دوم پیمانه

خامه................................یک پیمانه

نان رولت قالب زده.............................به مقدار لازم

آب پرتقال............. به مقدار لازم

پرتقال.............................به مقدار لازم، فیله شده

تزیین پرتقال و پودر شکر و خلال پسته .....................به مقدار لازم

روش‌تهیه

زرده‌های تخم مرغ را با یک دوم پیمانه از پودرشکر و وانیل در ظرف مناسبی قرار داده و روی بخار آب جوش (به روش بن ماری) با همزن برقی بزنید تا ضمن مخلوط شدن پخته و غلیظ و کشدار شود سپس ظرف محتوی مایه را از روی بخار آب جوش بردارید و پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای را به آن اضافه و با مفتول هم بزنید و کنار بگذارید، خامه را با مابقی پودر شکر بزنید تا فرم بگیرد سپس با مایه فوق به روش دورانی (از زیر به رو) مخلوط کنید. نان رولت را روی میز کار قرار دهید و باقالب(کاتر) کوچک به شکل دلخواه قالب بزنید و نان‌های قالب زده را کنار بگذارید.

ظرف بلور پایه داری را در نظر بگیرید ابتدا کف آن را با نان‌های قالب زده فوق که آن‌ها را در آب پرتقال فرو برده اید بپوشانید و نیمی از مایه دسر را روی آن بریزید و سطح روی آن را صاف کنید، فیله‌های پرتقال یا توت فرنگی ورقه شده را کنار هم روی مایه به صورت نامنظم بچینید سپس مجدداً نان‌های قالب زده را در آب پرتقال فرو برده و آن‌ها را روی میوه‌ها بچینید و مجدداً روی نان‌ها رابا مابقی مایه دسر بپوشانید و سطح آن را صاف کنید سپس نان‌های قالب زده را در آب پرتقال فرو برده و مانند شکل در وسط دسر قرار دهید و حاشیه نان‌ها و حاشیه ظرف را با پرتقال‌های برش شده تزیین و سطح دسر را با کمی پودر شکر الک شده بپوشانید سپس با خلال پسته تزیین و سرو کنید.

نکته:

 تیرامیسو Tiramisu یکی از معروف ترین دسرهای ایتالیا مخصوص شهر ونیز در لغت به معنای (منو بالا بکش) است. به دلیل غنی بودن، این دسر باعث می‌شود ضعف از شما دور شود در اصل این دسر را با لیدی فینگر که در قهوه اسپرسو خیسانده و لایه لایه پنیر ماسکارپونه بی زرده تخم مرغ و شکر در ظرف چیده می‌شود در انتها می‌شود شکلات رنده شده و یا بادام پرک شده روی آن بپاشند.

در صورت دلخواه می‌توانید میزان پودر شکر دسر فوق را کم یا زیاد کنید.

برچسب ها: دسرتیرامیسوتیرامیسو پرتقالیطرز تهیه تیرامیسو پرتقالی تعداد بازديد: 329 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟