Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 19:07

كرم بروله خرمالو

كرم بروله خرمالو

shooroshirin3

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

خامه‌ صبحانه  300 گرم

دارچین  1 قاشق چایخوری

زنجفیل خرد كرده1 تكه 2 سانتیمتری

جوز هندی رنده كرده  یك‌هشتم قاشق چایخوری

وانیلین  یك‌چهارم قاشق چایخوری

زرده‌ تخم‌مرغ  4 عدد

شكر ریز40 گرم

خرمالوی حلقه‌ای خرد كرده 1 عدد درشت

شكر برای روی كرم3 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- سحر سامانی

 

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و چهار ظرف نسوز را به گنجایش 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)؛ در سینی دیواره بلندی قرار دهید و كنار بگذارید. آن‌گاه خامه، دارچین، زنجفیل و جوز هندی را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود.

سپس آن را از روی حرارت بردارید و وانیلین را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با شكر در كاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. مخلوط خامه را كم‌كم به زرده‌های زده شده بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا مخلوط صاف و یكدستی حاصل شود.

اینك كاسترد را در ظرف‌های نسوز بریزید و سینی را از آب داغ پر كنید به گونه‌ای كه آب تا نیمه‌ ظرف‌های محتوی كرم را بپوشاند! حال سینی را در فر بگذارید و كرم بروله را به مدت تقریبی 30 دقیقه بپزید. آن‌گاه كرم بروله را از فر درآورید و روی هر كدام یك برش خرمالو بگذارید و شكر بپاشید.

سپس شكر را به كمك تورچ كارامل كنید یا كرم بروله را چند ثانیه زیر گریل فر بگذارید تا شكر بسوزد و طلائی رنگ شود. اكنون دسر برای پذیرائی آماده است. میل كردن این دسر چه گرم و چه سرد بسیار مطلوب و دلپذیر است.

 

برچسب ها: آشپزي با خرمالوكرم بروله خرمالوآموزش كرم بروله خرمالومواد لازم كرم بروله خرمالونحوه تهيه كرم بروله خرمالو تعداد بازديد: 1549 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين غذا چيست؟