Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 13:19

پن‌كیك میوه با سس

پن‌كیك میوه با سس

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد سبوسدار  50 گرم

 

آرد ساده الك‌كرده  50 گرم

 

تخم‌مرغ زده شده  1 عدد

 

شیر كم‌چرب  300 میلی‌لیتر

 

روغن برای سرخ كردن  به میزان لازم

 

مواد لازم میانی

 

پرتقال فیله‌كرده و خردكرده  3 عدد

 

كمپوت آناناس  475 ‌گرم

 

گردوی خردكرده  25 گرم

 

آرد ذرت  2 قاشق چایخوری

 

آب پرتقال خالص  150 میلی‌لیتر

آشپزباشی

 

روش تهیه پن‌كیك

ابتدا آردها را در كاسه‌ای بریزید و وسط آن حفره‌ای ایجاد كنید. حالا تخم‌مرغ را بیفزائید و با یك قاشق چوبی مواد را با هم مخلوط كنید. سپس نیمی از شیر را به آرامی درون مخلوط بریزید و كاملاً هم بزنید.

بعد باقیمانده شیر را بیفزائید. این مواد را خوب با هم مخلوط كنید تا مایه پن كیك، یكنواخت و غلیظ شود. حالا كمی روغن در تابه نچسبی به قطر 15 سانتیمتر بریزید و آن را گرم كنید.

بعد هر بار كمی از مایه پن كیك را در تابه بریزید و تابه را به آرامی بچرخانید تا مایه، در همه جای آن به طور یكنواخت پخش شود. وقتی یك طرف پن كیك كاملاً طلائی رنگ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگرش هم بپزد و طلائی رنگ شود.

به همین ترتیب پن كیك‌ها را آماده كنید و بینشان كاغذ روغنی قرار دهید و آن‌ها را گرم نگه دارید. اینك پن‌كیك‌ها را با مواد میانی پر كنید و دو لبه پن‌كیك را روی هم بگذارید و دوباره تا كنید تا به شكل سمبوسه درآید. حالا پن‌كیك‌ها را همراه با سس میل نمائید.

روش تهیه مواد میانی

تكه‌های پرتقال را در ظرفی بریزید. كمپوت آناناس را صاف كنید و كنار بگذارید. سپس آناناس را خرد كنید و همراه گردو به پرتقال بیفزائید.

آرد ذرت را با مقدار كمی از آب آناناس مخلوط كنید تا مخلوط یكدستی حاصل شود. این، همان سس است كه در ادامه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مخلوط به دست آمده را با آب آناناس و آب پرتقال قاتی كنید و در تابه كوچكی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا جوش بیاید. مایه را مرتب هم بزنید تا غلیظ و یكنواخت شود.

اكنون كمی سس روی میوه‌ها و مغزها بریزید تا روی آن‌ها را بپوشاند. بعد آن‌ها را با هم مخلوط كنید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیآشپزباشیروش تهیه پن‌كیك میوه با سسپن‌كیك میوه با سسپن کیک میوهپن کیک با سستهیه پن کیک تعداد بازديد: 1462 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است