Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 01:48

کیک تر با تزئین روبان‌های خوراکی

کیک تر با تزئین روبان‌های خوراکی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

تخم‌مرغ 5 عدد

 

شكر 125 گرم

 

آب‌جوش 1 قاشق سوپخوری

 

پوست پرتقال رنده‌كرده 1 قاشق چایخوری

 

آرد 125 گرم

 

كمپوت زردآلو یك قوطی

 

خامه فرم گرفته حدود 300 گرم

 

خمیر فوندانت به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت

 

ژلاتین 3 قاشق سوپخوری

 

آب سه‌و‌یك‌دوم قاشق سوپخوری

 

گلیسیرین 2 قاشق چایخوری

 

گلوكز 2 قاشق سوپخوری

 

پودر شكر الك‌كرده 480 گرم

 

اسانس دلخواه به میزان لازم

 

رنگ قرمز خوراكی  به میزان لازم

آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 180 درجه سانتگیراد، گرم كنید و كف قالبی به قطر 23 سانتیمتر را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ، نیمی از شكر، آب جوش و پوست پرتقال را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و باقیمانده شكر را به تدریج به آن بیفزائید.

حالا زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنید، آرد را بیفزائید و به شكل دورانی و به آرامی مخلوط نمائید. اكنون مایه را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 45 دقیقه، در فر بپزید. اینك صبر كنید كیك در قالب خنك شود. بعد آن را از ارتفاع سه قسمت كنید و هر لایه را با آب كمپوت مرطوب سازید.

بین لایه‌های كیك خامه بمالید و زردآلو بگذارید. آن‌گاه لایه‌های كیك را روی هم قرار دهید و رو و اطرافش را با خامه بپوشانید. سپس خمیر فوندانت را روی سطح پودر شكر پاشیده، به ضخامت 1-2 میلی‌متر باز كنید و روی كیك بیندازید. حال قدری از خمیر فوندانت را به رنگ قرمز در آورید، روی سطح پودر شكر پاشیده باز كنید و با برشگر دلخواهتان گل‌هائی از خمیر ببرید.

اینك نوارهائی به عرض 3 و طول 12 سانتیمتر از خمیر در آورید و مطابق شكل فرم دهید تا به شكل روبان در آید. در فضای خالی این روبان‌ها قدری دستمال كاغذی رول كرده بگذارید تا به همان شكل بماند و خشك شود. اكنون كیك را برای پذیرائی، در دیس زبیائی بگذارید و گل‌های ساخته شده از خمیر را با قدری آب به دیواره كیك بچسبانید.

همچنین می‌توانید روبان باریكی به عرض نیم سانتیمتر را دور كیك ببندید و بعد گل‌ها را رویش نصب كنید. حالا روبان‌های ساخته شده از خمیر را مطابق شكل، با قدری آب روی كیك بچسبانید.

روش تهیه خمیر فوندانت: ژلاتین را روی آب بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. آن‌گاه گلیسیرین و گلوكز را بیفزائید و این مایه را درون پودر شكر الك كرده بریزید، اسانس را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس مخلوط فراهم كرده را روی سطح پودر شكر پاشیده، ورز دهید تا خمیر مناسبی به دست آید. برای جلوگیری از خشك شدن خمیر، آن را در كیسه نایلونی نگه‌دارید.

 

برچسب ها: کیکشیرینیآموزش کیکروش تهیه کیکشیرینی پزیآشپزباشیافسانه ظروفیمواد لازم کیک با روبان تعداد بازديد: 2464 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است