Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:27

طرز تهیه كلوچه‌های دارچینی

طرز تهیه كلوچه‌های دارچینی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم كلوچه‌های دارچینی

پودر مایه خمیر  1 قاشق سوپخوری

 

شكر  2 قاشق سوپخوی

 

آب ولرم  یك‌چهارم پیمانه (60 میلی‌لیتر)

 

آرد نان  420-450 گرم

 

نمك  1 قاشق چایخوی

 

كره خردكرده  115 گرم

 

شیرولرم  170 میلی‌لیتر

 

تخم‌مرغ زده شده  2 عدد

 

پوست لیموی رنده كرده  1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم رویه

 

شكر قهوه‌ای  285 گرم

 

كره  70 گرم

 

آب  125 میلی‌لیتر

 

مواد لازم میانی

 

گردوی خردكرده  85 گرم

 

شكر  3 قاشق سوپخوری

 

پودر دارچین  2 قاشق چایخوری

 

كشمش سیاه  150 گرم

آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

 طرز تهیه كلوچه‌های دارچینی

پودر مایه خمیر، 1 قاشق سوپخوری از شكر و آب را در كاسه‌ای بریزید، روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود و حباب‌هائی روی آن ظاهر گردد.

آن‌گاه آرد و نمك را در كاسه دیگری بریزید، كره را به آن بیفزائید و با نوك انگشتان مواد را مخلوط كنید تا به شكل خرده‌ نان درآید.

سپس در مركز این مواد، حفره‌ای ایجاد كنید و مایه خمیر عمل آمده، باقیمانده شكر، شیر ولرم، تخم‌مرغ و پوست لیمو را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر نرمی حاصل شود.

حالا خمیر را روی سطح آردپاشی شده ورز دهید تا بافت آن صاف و یكدست شود. خمیر را درون كاسه چربكرده‌ای بگذارید، روی آن را بپوشانید و در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود.

اینك هر بار یك قاشق سوپخوری از مواد رویه درون قالب مافین بریزید و مقداری گردو بپاشید. بعد، حجم خمیر را با فشار دست بخوابانید و روی سطح آردپاشی شده با وردنه به اندازه 30×45 سانتیمتر باز كنید و مخلوط مواد میانی را روی خمیر پهن كنید.

اكنون خمیر را از طول رول كنید و آن را به عرض 5/2 سانتیمتر برش دهید و هر تكه را در قالب‌های مافین قرار دهید. حالا روی قالب را با نایلون محافظ بپوشانید و در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیرها دوبرابر شود.

بعد قالب را در فر (تاون) گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 25-30 دقیقه قرار دهید تا نان‌ها بپزد و طلائی رنگ شود. پس از 3-5 دقیقه، نان‌ها را از قالب جدا كنید و روی پنجره سیمی بگذارید تا خنك شود.

روش تهیه مواد رویه:  شكر، كره و آب را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط كنید و روی حرارت قرار دهید تا شكر حل شود و مایع كمی بجوشد.

روش تهیه مواد میانی:  گردو، شكر، دارچین و كشمش را با هم مخلوط كنید.

برچسب ها: آموزش شیرینیآشپزباشیلیلا آیانی صفتروش تهیه كلوچه‌های دارچینیكلوچه‌های دارچینیمواد لازم كلوچه‌های دارچینیدرست کردن کلوچه دارچینی تعداد بازديد: 1511 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است