Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:27

كیك فنجانی بادامی

كیك فنجانی بادامی

shooroshirin3

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

كره نرم 180 گرم

شكر دانه‌ریز 180 گرم

اسانس بادام چند قطره

تخم‌مرغ 3 عدد

شیر 3 قاشق سوپخوری

آرد 225 گرم

بیكینگ‌پودر یك و یك‌دوم قاشق چایخوری

بادام آسیاب كرده 60 گرم (حدود یك‌دوم پیمانه)

نمك 1 پینچ

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

مارمالاد زردآلو به میزان لازم

خمیر فوندانت به میزان لازم

رویال آیسینگ به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالب 12 تائی كاپ‌كیك را با كپسول‌های كاغذی بپوشانید. آن‌گاه كره، شكر و اسانس بادام را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا شیر را درون مایه فراهم كرده بریزید و پس از آن، مواد خشك را افزوده و مخلوط نمائید. اكنون مایه حاصل را درون كپسول‌ها بریزید و به مدت تقریبی 20-25 دقیقه، در فر بپزید. اینك بگذارید كیك‌ها خنك شوند و رویشان مارمالاد بمالید. آن‌گاه قدری از خمیر فوندانت را به رنگ دلخواهتان درآورید و روی سطح پودر شكر پاشیده به ضخامت 2-3 میلیمتر باز كنید.

سپس با برشگر، ‌دایره‌هائی از خمیر ببرید و روی كیك‌ها را با آن بپوشانید. حال از خمیر سفیدرنگ فوندانت، گل و برگ بسازید و آنها را با رویال آیسینگ، به كیك بچسبانید. اكنون كیك‌های فنجانی را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بگذارید.

روش تهیه خمیر فوندانت: 480 گرم پودر شكر نرم و الك كرده را در كاسه مناسبی بریزید و وسط آن حفره‌ای ایجاد كنید. آن‌گاه 3 قاشق سوپخوری آب را در كاسة كوچكی بریزید و 3 قاشق چایخوری پودر ژلاتین را به آن بیفزائید و به روش بن‌ماری حل كنید. سپس 2 قاشق چایخوری گلیسیرین، 2 قاشق سوپخوری گلوكز و قدری اسانس دلخواهتان را به محلول ژلاتینی اضافه كنید و آن را در پودر شكر بریزید.

حالا با قاشق چوبی مواد را هم بزنید تا خمیر صاف و یكدستی حاصل شود. خمیر را در كیسه نایلونی نگه دارید تا خشك نشود!

روش تهیه رویال آیسینگ: یك عدد سفیده تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. آن‌گاه 70 گرم پودر شكر نرم را كم‌كم به آن بیفزائید و با همزن برقی بزنید. سپس یك قاشق چایخوری آبلیموی تازه به آن اضافه نمائید.

یادآوری: مارمالاد زردآلو را قبل از مصرف، اندكی گرم كنید و بعد آن را از صافی عبور دهید تا كاملا صاف و یكدست شود.

 

برچسب ها: كیك فنجانی بادامیروش تهيه كیك فنجانی بادامیآموزش كيك فنجانيكيك فنجانيمواد لازم كيك فنجاني تعداد بازديد: 2141 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين شيريني چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است