Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 11:31

كیك پرتقالی مربائی

كیك پرتقالی مربائی

shooroshirin1

0 0

آسان

12 نفر

مواد مورد نیاز

كره نرم 185 گرم

 

شكر ‌ریز 165 گرم

 

پوست پرتقال رنده كرده 2 قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ 3 عدد

 

آب پرتقال 60 میلی‌لیتر (یك چهارم پیمانه)

 

آرد 225 گرم

 

بیكینگ‌پودریك‌و یك‌دوم قاشق چایخوری

 

مارمالاد پرتقال حدود 300 گرم

 

خامه فرم گرفته حدود 250 گرم

 

پرك بادام برشته 40 گرم

 

پودر شكر 2 قاشق سوپخوری

آشپزباشی – افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب رینگ شكل به قطر 20 سانتیمتر را با كره، خوب چرب كنید. كره، شكر و پوست پرتقال را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را یكی ‌یكی بیفزائید و مخلوط كنید. سپس آب پرتقال و مخلوط آرد و بیكینگ‌پودر را به طور یك در میان به مایه بیفزائید. حالا مایه فراهم كرده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 30 دقیقه در فر بپزید.

اكنون كیك را از فر درآورید و بلافاصله روی پنجره سیمی – كه با كاغذ روغنی پوشانده‌اید – برگردانید و بگذارید كاملا خنك شود. اینك كیك را از ارتفاع به سه قسمت مساوی ببرید و روی لایه‌های كیك مارمالاد بمالید و روی هم قرار دهید.

 آن‌گاه اطراف كیك را با خامه فرم گرفته و پرك بادام بپوشانید. كیك را به 12 برش مساوی تقسیم كنید و رویش را با خامه و پودر شكر بیارائید و برای پذیرائی در دیس زیبائی قرار دهید.

یادآوری: برای تهیه مارمالاد پرتقال، 500 گرم فیله پرتقال را با 500 گرم شكر مخلوط كنید و در ظرف مناسبی بریزید. آن‌گاه روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود.

سپس 2 قاشق چایخوری پودر ژلاتین و 2 قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده كرده به مارمالاد بیفزائید و به مدت تقریبی 15 دقیقه بجوشانید تا مارمالاد قدری غلیظ شود. حال مارمالاد را در شیشه استریل داغ بریزید و بعد از خنك شدن مصرف كنید.

 

برچسب ها: كیك پرتقالیآموزش کیککیک مرباییکیک میوه ایپخت کیکطرز تهیه کیکمواد اولیه کیک تعداد بازديد: 5563 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است