Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 13:09

كیك با پنیر و توت فرنگی

كیك با پنیر و توت فرنگی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

شكلات سفيد 120 گرم

 

شير 225 ميلي‌ليتر

 

شكر 250 گرم

 

كره نرم 75 گرم

 

پنير خامه‌اي 90 گرم

 

تخم‌مرغ 2 عدد

 

وانيلين يك‌چهارم قاشق چايخوري

 

آرد 385 گرم

 

بيكينگ‌پودر 2 قاشق چايخوري

 

نمك يك‌چهارم قاشق چايخوري

 

مواد لازم براي تزئين كيك

 

شربت ساده حدود 250 ميلي‌ليتر

 

خامه فرم گرفته حدود 300 گرم

 

توت فرنگي خرد كرده به ميزان لازم

 

مارمالاد زردآلو به ميزان لازم

 آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب 12 تایی كیك به شكل دلخواهتان را چرب و آردپاشی نمائید. آن‌گاه شكلات و شیر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا شكلات آب شود.

سپس آن را كنار بگذارید تا خنك شود. حالا شكر، كره و پنیر خامه‌ای را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. اكنون تخم‌مرغ‌ها و وانیلین را بیفزائید و مخلوط كنید.

اینك مخلوط خنك شده شكلات و مواد خشك را به مایه اضافه كنید و خوب هم بزنید تا صاف و یكدست شود. حال مایه فراهم كرده را در قالب‌ها بریزید به گونه‌ای كه سه‌چهارم از حجم‌شان پر شود. قالب را در فر بگذارید و به مدت تقریبی یك‌ساعت یا تا زمانی‌كه كیك‌ها طلائی رنگ شوند، بپزید.

پس از 5 دقیقه، كیك‌ها را روی پنجره سیمی بگذارید تا كاملاً خنك شوند. آن‌گاه روی كیك‌ها را باشربت مرطوب كنید، قدری خامه فرم‌گرفته روی هریك از آنها بریزید و با توت فرنگی بپوشانید.

اكنون مارمالاد زردآلو را گرم كنید و از صافی عبور دهید تا كاملاً صاف شود و آن را با قلم‌مو روی توت‌فرنگی‌ها بمالید. اینك كیك‌ها را برای پذیرایی در دیس زیبایی بچینید.

 

 

برچسب ها: انواع کیکآموزش کیککیک میوه ایشیرینی پزیطرز تهیه کیکمواد اولیه کیکدستور کیکافسانه ظروفیكیك با پنیركیك با توت فرنگیطرز تهیه کیک میوه ای تعداد بازديد: 1911 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است