Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 18:26

طرز تهیه کیک سبز بادامی

طرز تهیه کیک سبز بادامی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک سبز بادامی

تخم‌مرغ 4 عدد

 

شكر  170 گرم

 

كره ذوب كرده و سرد شده 100گرم

 

بادام آسیاب‌كرده  250 گرم

 

آرد 3 قاشق سوپخوری

 

بیكینگ‌پودر  یك قاشق چایخوری

 

وانیل  یك چهارم قاشق چایخوری

 

رنگ سبز خوراكی به میزان لازم

 

مواد لازم برای رویه كیك

 

پنیر خامه‌ای  300 گرم

 

پودر شكر  100 گرم

 

وانیل  یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

خامه فرم گرفته 100 گرم

آشپزباشی- افسانه ظروفی

 طرز تهیه کیک سبز بادامی

زرده‌های تخم‌مرغ را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا رنگش روشن شود. آن‌گاه نیمی از شكر را به تدریج بیفزائید و به هم زدن ادامه دهید تا مایه غلیظ شود. سفیده‌های تخم مرغ را در كاسه دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و باقیمانده شكر را به آن بیفزائید.

سپس زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ زده شده را، به آرامی با یكدیگر مخلوط كنید و كره را بیفزائید. بعد بادام، آرد، بیكینگ‌پودر، وانیل و رنگ را اضافه كنید و مایه را به كمك لیسك هم بزنید تا صاف و یكدست شود. ولی حجم مایه از بین نرود! حالا آن را در قالب چربكرده‌ای به اندازه 20×30 سانتیمتر بریزید و صاف كنید و در فر(تاون) گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 40 دقیقه بپزید.

سپس صبر كنید تا كیك كاملاً خنك شود. آن‌گاه روی كیك را با مواد رویه بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال نگه‌دارید تا به اصطلاح كیك، جا بیفتد. اكنون كیك را به اندازه‌های دلخواه ببرید و در صورت تمایل، با گلبرگ‌های گل رز آمیخته به شكر تزئین كنید. اینك كیك را برای پذیرائی، در دیس زیبائی بچینید.

روش تهیه مواد رویه

پنیر خامه‌ای را در كاسه مناسبی بریزید، پودر شكر را به آن اضافه كنید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس وانیل و خامه فرم گرفته را بیفزائید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: کیک با بادامكیك سبز بادامیکیک سبزروش تهیه کیک سبزمواد لازم کیک سبزطرز تهیه کیک سبز بادامیدرست کردن کیک بادامیدرست کردن کیک سبز تعداد بازديد: 1835 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است