Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 11:21

كیك ژنواز (پرتقالی)

كیك ژنواز (پرتقالی)

shooroshirin1

0 0

متوسط

9 نفر

مواد مورد نیاز

تخم‌مرغ 4 عدد درشت

 

پودر شكر 100 گرم

 

اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

 

كره آبكرده و خنك شده 40 گرم

 

آرد 100 گرم

 

شربت پرتقال به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه كرم پرتقال

 

زرده تخم‌مرغ 4 عدد درشت

 

شكر 150 گرم

 

كره 60 گرم

 

آب پرتقال تازه 100 میلی‌لیتر

 

پوست پرتقال رنده كرده 4 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه‌كرم گاناش

 

خامه صبحانه 120 گرم

 

شكلات شیری خرد كرده 120 گرم

 

كره 30 گرم

آشپزباشی – مهدیس رحیمیان  

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالبی را به قطر 23 سانتیمتر چرب و آرد پاشی نمائید. تخم‌مرغ‌ها و پودر شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی بخار آب جوش قرار دهید و با همزن برقی بزنید تا غلیظ و كمرنگ شود.

آن‌گاه ظرف را از روی حرارت بردارید و وانیل‌ را به آن بیفزائید. حال 1 پیمانه از این مایه را به كره اضافه كنید و كنار بگذارید. سپس آرد را به باقیمانده مایه فراهم كرده بیفزائید و مخلوط تخم‌مرغ و كره را نیز به آن اضافه كنید.

اكنون مایه كیك را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 20-30 دقیقه، در فر بپزید. همینكه كیك خنك شد، آن را از ارتفاع دو قسمت كنید و روی یكی از آنها را با شربت پرتقال مرطوب كنید و كرم پرتقال بمالید.

اینك لایه دیگر كیك را روی كرم بگذارید و اندكی بفشارید تا دو لایه كیك به هم بچسبند. سپس رو و اطراف كیك را با كرم گاناش بپوشانید و برای پذیرائی در دیس زیبائی بگذارید.

روش تهیه كرم پرتقال: همه مواد را به جز پوست پرتقال در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا یكدست و غلیظ شود. آن‌گاه پوست پرتقال را به آن بیفزائید و از روی حرارت بردارید. حالا روی كرم را بپوشانید و بگذارید در دمای اتاق خنك شود.

روش تهیه كرم گاناش: خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. سپس شكلات خرد كرده را به آن بیفزائید و مخلوط كنید، آن‌گاه كرم را از روی حرارت بردارید و كره را به آن اضافه كنید.

 

برچسب ها: انواع کیککیک پرتقالیآموزش کیکپخت کیکطرز تهیه کیکمواد اولیه کیکدستور کیکمهدیس رحیمیان تعداد بازديد: 2190 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است