Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 21:10

مادكیك شكلات و پرتقال

مادكیك شكلات و پرتقال

shooroshirin1

0 0

آسان

9 نفر

مواد مورد نیاز

مربای بدون شربت پوست پرتقال و لیمو 140 گرم

 

شكلات سیاه یا شیری خرد كرده 350 گرم

 

كره 225 گرم

 

آب گرم 80 میلی‌لیتر (یك‌سوم پیمانه)

 

آرد 85 گرم

 

بادام آسیاب كرده 230 گرم

 

تخم‌مرغ 5 عدد

 

شكر 180 گرم

 

مواد لازم برای تهیه‌ كرم شكلاتی

 

كره 200 گرم

 

شكلات سیاه خرد كرده 200 گرم

 

گلوكز 1 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالب كمربندی را به قطر 26 سانتیمتر، چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه مربای پوست پرتقال و لیمو را به كمك دستگاه غذاساز ریز خرد كنید.

سپس شكلات و كره را روی حرارت ملایم آب كنید و آب گرم را به آن بیفزائید. حالا آن را از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید تا خنك شود. اكنون آرد و بادام را در كاسه‌ مناسبی بریزید.

زرده‌ تخم‌مرغ‌ها و نیمی از شكر را در كاسه‌ دیگری، با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. اینك به كمك قاشق فلزی مخلوط شكلات را با این مایه مخلوط كنید و آرد و بادام را همراه با مربا درون آن بریزید و خوب مخلوط سازید.

سفیده‌ تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید و باقیمانده‌ شكر را بیفزائید. اكنون سفیده‌های زده شده را نیز به مایه‌ كیك بیفزائید و در قالب بریزید. سپس قالب را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 1 ساعت، كیك را بپزید.

حالا كیك را 20 دقیقه در قالب نگه دارید و پس از آن روی پنجره‌ سیمی برگردانید. همینكه كیك كاملا خنك شد، رو و اطرافش را با كرم شكلاتی بپوشانید و با مربای پرتقال یا لیمو بیارائید.

روش تهیه‌‌ كرم شكلاتی: كره، شكلات و گلوكز را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شكلات آب شود، آن‌گاه كرم شكلاتی را از روی حرارت بردارید و هرازگاهی آن را هم بزنید تا آماده‌ مصرف شود.

 

برچسب ها: مادكیكانواع مادكیكمادكیك با شکلاتمادكیك پرتقالیطرز تهیه مادكیكمواد اولیه مادكیك تعداد بازديد: 1783 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است