Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 08:02

ایشلی كوكه

ایشلی كوكه

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه خمیر 2 قاشق چایخوری

 

شكر 1 قاشق چایخوری

 

آب ولرم 250 میلی‌‌لیتر (1 پیمانه)

 

شیر 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

كره نرم 150 گرم

 

آرد حدود 1 كیلوگرم

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم میانی

 

كره 100 گرم

 

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

 

پودر زنجفیل 1 قاشق چایخوری

 

آرد 50 گرم

 

شكر 2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم رویه

 

زرده تخم‌مرغ همزده 1 عدد

 

شیر 1 قاشق چایخوری

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی – لیلا آیانی صفت

 

مایه خمیر، شكر و آب ولرم را در كاسه كوچكی بریزید و مخلوط كنید. رویش را بپوشانید و 10 دقیقه در جای گرم نگه دارید تا مایه خمیر فعال شود. آن‌گاه شیر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود ولی داغ نشود.

كره را نیز در ظرف دیگری بریزید و شیر و مایه خمیر ورآمده را به آن بیفزائید.

اكنون آرد را كم‌كم افزوده و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا كاملا صاف و یكدست شود و آن را در كاسه‌ای كه آرد پاشیده‌اید، بگذارید. رویش را بپوشانید و حدود یك ساعت، در محیط آشپزخانه نگه دارید تا حجمش دوبرابر شود.

اكنون هر بار به اندازه یك نارنگی از خمیر بردارید و به شكل توپ درآورید و رویشان را اندكی پهن كنید. سپس روی هر خمیر یك قاشق چایخوری از مواد میانی بگذارید و دوباره خمیر را به شكل توپ درآورید. اینك خمیرها را با فاصله از یكدیگر، در سینی چربكرده بچینید، رویش را بپوشانید و در حدود نیم‌ساعت در محیط آشپزخانه نگه دارید تا دوباره حجم خمیر افزایش یابد.

حالا روی خمیرها را اندكی تخت كنید و مهر بزنید. سپس مواد رویه را رویشان بمالید و به مدت تقریبی 25-30 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید.

روش تهیه مواد میانی: كره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید. زردچوبه و زنجفیل را بیفزائید و قدری تفت دهید. آن‌گاه آرد و شكر را افزوده و هم بزنید تا خمیر صاف و یكدستی حاصل شود.

 

برچسب ها: نانایشلی كوكهروش تهیه ایشلیآموزش ایشلیکولهمواد لازم ایشلیآشپزی با کوله تعداد بازديد: 3159 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟