Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 19:31

نان روغنی زنجفیلی

نان روغنی زنجفیلی

shooroshirin3

2 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه‌خمیر  1 قاشق سوپخوری

 

شكر  100 گرم

 

شیر ولرم  500 میلی لیتر (2 پیمانه)

 

آرد نان  1 كیلوگرم

 

نمك  1 قاشق چایخوری

 

پودر زنجفیل  3 قاشق سوپخوری

 

كره  800 گرم

 

تخم‌مرغ  2 عدد

 

مواد لازم رویه

 

زرده تخم‌مرغ  2 عدد

 

شیر  1 قاشق سوپخوری

 

كنجد و سیاهدانه  به میزان لازم

آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

 

مایه‌خمیر، یك قاشق سوپخوری از شكر و یك چهارم پیمانه از شیر را در كاسه‌ای بریزید و مخلوط كنید، روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه‌خمیر فعال شود. آن‌گاه آرد را در كاسه دیگری الك كنید و نمك، زنجفیل و باقیمانده شكر را به آن بیفزائید و مخلوط سازید و در مركز آن، حفره‌ای ایجاد نمائید.

سپس كره نرم شده، تخم‌مرغ‌ها، مایه‌خمیر فعال شده و باقیمانده شیر را در آن حفره بریزید و مواد را با هم مخلوط كنید تا خمیری به دست آید. حالا خمیر را روی سطح آردپاشی شده، خوب ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود. بعد آن را در كاسه چربكرده‌ای بگذارید، رویش را بپوشانید و در جای گرم نگه دارید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

اكنون چونه‌هائی به وزن تقریبی 100 گرم از خمیر بردارید و به شكل‌های دلخواه درآورید. آن‌گاه خمیرها را در سینی چربكرده، با فاصله از یكدیگر بچینید و روی سینی را بپوشانید تا دوباره خمیر حجیم شود.

اینك روی خمیر را با قلم‌مو، با مخلوط زرده تخم‌مرغ و شیر مرطوب نمائید، كنجد یا سیاهدانه بپاشید و در فر(تاون) گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 30 دقیقه قرار دهید تا نان‌ها بپزند و طلائی رنگ شوند. اكنون نان‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید و در ظرف‌ دردار نگه دارید.

 

برچسب ها: آموزش نانآشپزی با ناننان روغنی زنجفیلینان روغنیآشپزباشیلیلا آیانی صفتنان زجفیلی تعداد بازديد: 1847 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است