Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:53

نان سیر با سبزی و پنیر

نان سیر با سبزی و پنیر

shooroshirin6

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 500 گرم

پودر مایه خمیر  یك دوم قاشق سوپخوری

نمك یك دوم قاشق سوپخوری

شكر یك دوم قاشق سوپخوری

بهبود دهنده یك دوم قاشق چایخوری

آب ولرم  325 میلی لیتر (حدود یك و یك سوم پیمانه)

روغن زیتون یك دوم قاشق سوپخوری

كره 1 قاشق سوپخوری

سیر له كرده 1 حبه

جعفری خرد كرده یك سوم پیمانه

ریحان خرد كرده یك سوم پیمانه

پنیر گودای رنده كرده 200 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

 

آرد، مایه‌خمیر، نمك، شكر و بهبوددهنده را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه نیمی از آب را به این مواد بیفزائید و مخلوط نمائید. سپس باقیمانده آب را كم‌كم افزوده و هم بزنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. حالا خمیر را به شكل توپ درآورید و روی سطح آرد پاشیده قرار دهید.

اكنون روغن زیتون را به خمیر بیفزائید و خمیر را ورز دهید تا نرم و یكدست شود. پس از آن، خمیر را در كاسه مناسبی بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یک تا یک و نیم ساعت ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود. حالا خمیر را دو قسمت كنید و هر قسمت را به اندازه 25×50 سانتیمتر باز كنید.

آن‌گاه روی خمیر كره بمالید و مخلوط سیر، سبزی معطر و پنیر بپاشید. سپس خمیر را از درازا به شكل نوار و به اندازه ارتفاع قالب ببرید و آن‌ها را روی یكدیگر قرار دهید. سپس آن را از پهنا به شكل مربع برش دهید و كنار هم در قالب لوف چربكرده، بچینید.

اكنون روی قالب را بپوشانید و 30 دقیقه، كنار بگذارید. آن‌گاه نان را به مدت تقریبی 55 دقیقه یا تا زمانیكه طلائی رنگ شود، در فر گرم كرده با دمای 190 درجه سانتیگراد بپزید. اینك نان را از فر درآورید و پس از 10 دقیقه، از قالب جدا كنید.

 

برچسب ها: نان سیر با سبزی و پنیرنان سیر و پنیرنان با سبزی معطرنان با پنیرنان سیر تعداد بازديد: 2002 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟