Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:05

دونات

دونات

shooroshirin6

0 0

متوسط

36 نفر

مواد مورد نیاز

 پودر مایه خمیر 12 گرم

 

آب ولرم 60 میلی لیتر (یك چهارم پیمانه)

 

شكر 90 گرم

 

شیر ولرم 250 میلی لیتر (1 پیمانه)

 

نمك یك دوم قاشق چایخوری

 

تخم مرغ 2 عدد

 

كره نرم شده 80 گرم

 

آرد 625 گرم

 

روغن مخصوص سرخ كردن به میزان لازم

 

پودر شكر برای روی دونات به میزان لازم

 

دارچین برای روی دونات به میزان لازم

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

مایه خمیر، آب ولرم و یك قاشق چایخوری از شكر را در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه كنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود و حباب‌هائی روی آن بوجود آید. آن‌گاه باقیمانده شكر، شیر، نمك، تخم مرغ‌ها، كره، مایه خمیر ورآمده و 2پیمانه از آرد را در كاسه مناسبی بریزید و با قاشق چوبی مخلوط نمائید.

سپس باقیمانده آرد را كم كم به آن بیفزائید و هم بزنید تا جائیكه خمیر نرم و مناسبی حاصل شود. حالا خمیر فراهم كرده را ورز دهید تا صاف و یكدست شود و آن را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و در دمای محیط نگه دارید تا حجمش دو برابر شود.

اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت تقریبی یك و نیم سانتیمتر، باز كنید و با قالب مخصوص دونات، قالب بزنید. اینك با هوله تمیزی روی دونات‌های قالب زده را بپوشانید و بگذارید حجمشان دو برابر شود.

حالا روغن را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق داغ كنید و دونات‌ها را در آن برشته نمائید. آن‌گاه دونات‌ها را روی هوله كاغذی آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافیشان گرفته شود. اكنون روی دونات مخلوط پودر شكر و دارچین بپاشید و برای پذیرائی، در ظرف مناسب و زیبائی قرار دهید.

یادآوری: می‌توانید دونات را با آیسینگ و انواع ترافل، خرده‌های شكلات و آجیل نیز بیارائید. از این رو برای تهیه آیسینگ، 80 گرم كره بی‌نمك را آب كنید و در حدود 300 گرم پودر شكر الك كرده را به آن بیفزائید. سپس قدری اسانس وانیل درون آیسینگ بریزید و چنانچه آیسینگ سفت بود، قدری آب گرم به آن اضافه نمائید تا آیسینگ روان و مناسبی به دست آید.  

 

برچسب ها: آموزش دوناتدوناتنان دوناتدونات شیرینروش تهیه دونات تعداد بازديد: 4544 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است