Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:58

نان شیرینی حلقه‌ای بادام و كرن‌بـری

نان شیرینی حلقه‌ای بادام و كرن‌بـری

shooroshirin6

0 0

سخت

10 نفر

مواد مورد نیاز

 آرد نان 500  گرم

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

پودر مایه خمیر 7 گرم (حدود 2 قاشق چایخوری)

 

شكر 40 گرم

 

آب ولرم 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

شیر ولرم 200 میلی‌لیتر

 

كره نرم 60 گرم

 

تخم‌مرغ 2 عدد

 

مواد لازم میانی:

 

كره نرم  60 گرم

 

آرد 30 گرم

 

كرن‌بری خرد كرده 180 گرم

 

خلال بادام 90 گرم

 

پوست لیموی رنده كرده1 قاشق چایخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

آرد و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و كنار بگذارید. مایه خمیر، یك قاشق چایخوری از شكر و آب ولرم را نیز در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه در جای گرم نگه دارید تا مایه‌ خمیر، فعال شود.

آن‌گاه مایه خمیر فعال شده، باقیمانده شكر، شیر، كره و تخم‌مرغ‌ها را به آرد بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یكدست شود و آن را در كاسه چربكرده بگذارید.

رویش را بپوشانید و نیم ساعت در دمای محیط نگه دارید. در این میان مواد میانی را به این ترتیب، فراهم كنید. كره و آرد را با هم مخلوط كنید و كرن‌بری، بادام و پوست لیمو را به آن بیفزائید.

اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به اندازه 23 × 30 سانتیمتر باز كنید و مواد میانی را رویش بریزید و صاف كنید. مراقب باشید كه مایه میانی به اطراف خمیر مالیده نشود!

اینك خمیر را از قسمت طول رول كنید و محكم بپیچید. حالا رول خمیر را تا جائیكه طولش به حدود 60 سانتیمتر برسد، رول كنید. آن‌گاه از خمیر رول كرده، دو نوار ببرید و این دو نوار را به هم بتابانید و به شكل حلقه درآورید.

سپس آن را روی سینی چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و نیم ساعت كنار بگذارید تا حجمش دو برابر شود. اینك سینی را در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد، قرار دهید و 5 دقیقه، نان را بپزید. بعد دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد، كاهش دهید و 30 دقیقه دیگر نان را بپزید.

یادآوری: می‌‌توانید به جای كرن‌بری، از گلسه‌چری نیز استفاده كنید.

 

برچسب ها: نان شیرینینان شیرینی حلقه‌ای بادام و كرن‌بـرینان حلقه ای بادامنان بادامنان کرن بری تعداد بازديد: 1647 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است