Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 01:47

حلقۀ نان خامه ای و ميوه های فصل

حلقۀ نان خامه ای و ميوه های فصل

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای حدود 10 عدد

كره خرد کرده ٨٥ گرم

آب ٢٥٠ ميلي ليتر

آرد ١٢٥ گرم

شكر ١ قاشق سوپخوری

وانيل شكری ١ قاشق چایخوری

تخم‌مرغ همزده ٣ عدد

خامه فرم گرفته ٣٥٠ گرم

ميوه‌های دلخواه به ميزان لازم

آشپزباشی - محیا ربیعی

فر را با دماي ٢٠٠ درجه سانتیگراد گرم کنید و روی كاغذ روغنی دايره‌هایی به قطر ٩ سانتيمتر بكشيد و كاغذ را برعكس داخل سینی شیرینی‌پزی قرار دهيد.

آن‌گاه كره و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهيد تا كره آب شود و آب بجوشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و آرد را به يكباره بیفزائید.

حالا ظرف را دوباره روی حرارت قرار دهيد و مواد را هم بزنید تا خمیر شود. اکنون خمیر را کنار بگذارید تا خنک شود و بعد تخم‌مرغ‌ها را کم کم به آن بیفزائید.

مراقب باشید ممکن است که همه تخم‌مرغ استفاده نشود و ميزان تخم‌مرغ تقریبی است. زيرا خمير به دست آمده می‌باید خیلی شل نباشد و حالت خود را حفظ کند.

سپس وانیل و شکر را افزوده و مخلوط کنید.اینک مایه فراهم کرده را در کیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره کنگره‌دار بریزید و روی دايره‌های رسم شده بر روی كاغذ روغنی ماسوره بزنيد.

حالا بعد از يك بار ماسوره زدن بار دوم كنار همان رديف اول ماسوره بزنيد تا رينگ پهن تری بدست آيد.

آن‌گاه نان خامه‌ای را  به مدت تقریبی٢٠ دقيقه در فر بپزيد و بعد دما را به ١٨٠ درجه سانتیگراد كاهش دهید و ٢٠ دقیقه ديگر، آن را بپزيد تا حلقه‌های نان كاملاً بپزند و پف كنند.

همینکه حلقه‌های نان خامه‌ای خنک شدند، آنها را برش دهید و داخلشان را با خامه  فرم گرفته و ميوه‌های دلخواهتان مثل توت فرنگی، هلو و بلوبری پر کنید و قسمت برش خورده نان را رویشان بگذارید و با پودر شكر بیارائید.

یادآوری: در صورت دلخواه می‌توانید قبل از قرار دادن نان خامه‌ای در فر، روی آن سفيده تخم‌مرغ بمالید و خلال بادام بپاشيد.

برچسب ها: آشپزباشیشیرینی خامه اینان خامه ایمحیا ربیعیشیرینی ترحلقه نان خامه ایحلقه نان خامه ای با میوه های فصل تعداد بازديد: 1886 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است