Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 09:40

هليم بادمجان

هليم بادمجان

shooroshirin5

2 0

سخت

9 نفر

مواد مورد نیاز

بادمجان 2 كیلوگرم

نمك و فلفل به میزان لازم

روغن مخصوص سرخ كردن به میزان لازم

عدس 190 گرم (1 پیمانه)

گوشت سردست گوسفندی 1 كیلوگرم

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

كشك 500 گرم

نعناداغ 4 قاشق سوپخوری

پیازداغ 6 قاشق سوپخوری

سیرداغ 3 قاشق سوپخوری

گردوی خرد كرده 3 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

پوست بادمجان‌ها را بگیرید، كلاهك آن را جدا سازید و بادمجان را از درازا نصف كنید. آن‌گاه رویشان نمك بپاشید و 30 دقیقه، كنار بگذارید. حالا بادمجان‌ها را با آب سرد بشوئید و روی هوله‌ی كاغذی آشپزخانه قرار دهید تا رطوبتش گرفته شود. سپس در تابه‌ی مناسبی، روغن بریزید و روی اجاق قرار دهید.

حالا بادمجان‌ها را در روغن سرخ كنید و روی هوله‌ی كاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافیش گرفته شود. اینك عدس خیسانده را بپزید و با بادمجان سرخكرده و 1 پیمانه آب، در قابلمه‌ی مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا كاملا بپزد و آبش كشیده شود. اكنون گوشت، نمك، فلفل، زردچوبه و یك عدد پیاز را در قابلمه‌ی مناسبی بریزید و بگذارید بپزد.

سپس گوشت پخته را با گوشت‌كوب بكوبید و كم‌كم مخلوط بادمجان و عدس را به آن بیفزائید. آن‌گاه كشك، نیمی از نعنا‌داغ، پیازداغ و سیرداغ را به آن بیفزائید و روی حرارت ملایم، هم بزنید تا هلیم بادمجان صاف و یكدست شود. حالا هلیم بادمجان را برای پذیرائی، در ظرف مناسبی بكشید و با باقیمانده‌ی نعناداغ، پیازداغ، سیرداغ و گردو بیارائید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشآموزش پخت آشآش بادمجانانواع آشدستور غذاآش و سوپ تعداد بازديد: 1744 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این غذا چیست؟